شناسهٔ خبر: 29976793 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرماندار شهرستان سقز:

نماز زیباترین شیوه پرستش است/ضرورت نهادینه سازی فرهنگ اقامه نماز

سقز - فرماندار شهرستان سقز گفت: نماز کامل ترین و زیباترین شیوه نیایش و پرستش است و معنویت در فطرت و غریزه هر انسانی وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان سقز، کامیل کریمیان در دومین جلسه شورای اقامه نماز این شهرستان که با محور نقش کانون های پرورش فکری کودکان در نهادینه سازی فرهنگ اقامه نماز برگزار شد با اشاره به اهمیت موضوع و دستور کار جلسه، خواستار برگزاری دوره های قرآنی برای مربیان مهدکودک ها و کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مهدکودک ها شد.

وی با بیان اینکه نماز ستون دین و دارای آثار مادی و معنی زیادی در زندگی انسان ها است، افزود: بهزیستی، کانون ها، سازمان تبلیغات اسلامی و مرکز بزرگ اسلامی برای برگزاری این دوره همکاری و تبادل نظر لازم داشته باشند.

فرماندار شهرستان سقز ادامه داد: ساختار نماز به گونه ای است که برترین حالات و کلمات برای ارتباط گفتاری و رفتاری در آن فراهم آمده است.

کریمیان با بیان اینکه، دستور کار جلسه عنوان بسیار ارزشمند و مهمی است، یادآور شد: این اداره برای برگزاری دوره تربیت مربی مهدکودک و پیش دبستانی قرآنی با بهترین استادان کشور و ارائه مدرک معتبر آمادگی لازم دارد.

وی با بیان اینکه هر چه سن بالا می رود تغییر دشوار و ناممکن خواهد بود، بیان کرد: مواردی که در کودکی به بچه آموزش داده می شود، مثل نقشی است که بر روی سنگ حک شده است که به آسانی پاک نمی شود.

فرماندار شهرستان سقز در پایان سخنان خود در ارتباط با نهادینه سازی فرهنگ اقامه نماز بر نظارت ستاد اقامه نماز شهرستان بر اجرای مصوبات، اهمیت آموزش ضمنی و غیر مستقیم در بحث نماز، اهمیت نهاد خانواده، استفاده از قصص قرآنی، استفاده از مربیان توانمند، آمادگی شهرداری برای حمایت از برگزاری مسابقات مرتبط با دستور کار جلسه، بهره گیری از تکنولوژی و شیوه های جذاب تاکید کرد.

نظر شما