شناسهٔ خبر: 29975156 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

گواردیولا: رقابت قهرمانی در لیگ برتر انگلیس مشابه رقابت بارسلونا و رئال مادرید در لالیگا است

مجتبی خیلاپور

سیتیزن ها در کنار لیورپول در فصل جاری لیگ برتر رقابت تنگاتنگی بر صدر جدول لیگ جزیره دارند.

صاحب‌خبر -

طرفداری- پپ گواردیولا، سرمربی باشگاه منچسترسیتی اذعان کرد که رقابت برای قهرمانی در لیگ برتر انگلستان مانند رقابت سال های گذشته رئال مادرید و بارسلونا در زمان حضور وی در جمع آبی اناری پوشان است.

گواردیولا در مدت زمان حضورش در لالیگا به همراه بارسلونا سه بار سطح اول فوتبال اسپانیا را بالاتر از رئال مادرید فتح کرد. اکنون او در لیگ برتر رقابتی مشابه تجربه می کند؛ جایی که آنها در کنار لیورپول تنه به تنه برای صدرنشینی و کسب امتیازات می جنگند.

به نقل از FFT، گواردیولا در خصوص این مسئله بیان کرد:

این دو واقعا شبیه به هم هستند و این را  می توانم حس کنم. یعنی شما باید در هر بازی فقط برای پیروزی تلاش کنید و در هر لحظه به روند خود ادامه دهید و بازیکنان نیز این را می دانند. البته این فقط در مورد لیورپول نیست؛ منچستریونایتد، آرسنال، چلسی و تاتنهام نیز می توانند به این رقابت اضافه شوند. ما این رقابت را حس می کنیم و می دانستیم چنین چیزی از ابتدا وجود دارد. البته بقیه نیز این حس را دارند که ما امتیاز از دست دهیم. اما در کل این حس شبیه به آن (رقابت رئال مادرید و بارسلونا) است. رئال مادرید همیشه خواستار پیروزی بود و ما نیز این را می دانستیم و باید در بازی ها پیروز می شدیم. ما می توانیم مقابل رئال مادرید ببازیم اما باید در تمام مسابقات دیگر پیروز شویم و در غیر این صورت حتی با 99 یا 96 امتیاز هم نمی توانستیم قهرمان شویم.

وی در خصوص رقابت منچستریونایتد و لیورپول در هفته جاری اضافه کرد:

لیورپول و منچستریونایتد دو باشگاه بزرگ انگلستان هستند. 27 سال فتح نکردن لیگ برتر زمان زیادی است. من می گویم که این چالش مربوط به تاریخ خودشان بوده و برایشان (قهرمانی در لیگ) مهم است ولی در کل لیورپول باشگاه بزرگی بوده و این را فصل گذشته نیز به همه نشان داد. می دانم که آنها در هفته های پیش رو چند امتیاز از دست خواهند داد پس ما باید آماده باشیم و همیشه نزدیک به آنها به راهمان ادامه دهیم تا جای آنها را در صدر جدول بگیریم.

 سرمربی اسپانیایی در خصوص کوین دی بروین و وضعیت آمادگی وی ادامه داد:

در همان ابتدا که کوین مصدوم شد، گفتم که ما فقدان او را حس خواهیم کرد. این مهم است زیرا او باید با بازیکنانی رقابت کند که تاکنون بسیار خوب کار کرده اند. ما بازیکنان بیشتری داریم و می توانیم از سیستم چرخشی استفاده کنیم اما در کل خبر خوبی است که او به تمرینات بازگشته است. کوین فصل گذشته با وجود اینکه خسته شد، بسیار خوب بازی کرد. سپس به جام جهانی 2018 رفت و کاملا حس کردم که خسته شده است. شاید این دلیل آن باشد. ما نمی خواهیم او مصدوم باشد ولی این شاید کمک کند زیرا اکنون شاداب و سرحال شده و می تواند مداوم بازی کند.

گواردیولا در مورد قرعه کشی مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا تصریح کرد:

قطعا کارمان سخت خواهد بود. نمی دانم به کدام تیم برخورد خواهیم کرد ولی به شما اطمینان می دهم کارمان سخت خواهد بود. اتلتیکو مادرید، آژاکس، رم و شالکه. قطعا قرعه سختی به ما خواهد افتاد و از این بابت مطلعم. اینکه ما در ماه فوریه بدون مصدومیت کار خود را پیش ببریم، برای دیدار اروپا مسئله ای کلیدی خواهد بود.

نظر شما