شناسهٔ خبر: 29974104 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خرداد | لینک خبر

استرالیا رسما قدس غربی را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت

صاحب‌خبر -
خرداد: نخست وزیر استرالیا تاکید کرد که کشورش بخش غربی بیت المقدس اشغالی را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته با این حال سفارت خود را بی درنگ به این شهر منتقل نمی کند.

به گزارش شفقنا به نقل از بخش عربی خبرگزاری رویترز، اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا صبح امروز (شنبه) با دست کشیدن از سیاست چند دهه اخیر کشورش در منطقه خاور میانه، اعلام کرد که به صورت رسمی بخش غربی بیت المقدس اشغالی را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می شناسند با این حال سفارتخانه خود را بی درنگ به این شهر منتقل نخواهند کرد.

موریسون در گفت و گو با خبرنگاران در شهر سیدنی در جنوب شرق استرالیا در این باره اظهار داشت: استرالیا هم اکنون قدس غربی جایی که مقر کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) و بسیاری از موسسه های دولتی در آن قرار دارد را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت می شناسد.

نخست وزیر استرالیا همچنین تصریح کرد: به دنبال انتقال سفارتخانه خود به قدس غربی هستیم البته هنگامی که این مسئله عملی باشد و پس از آن که وضعیت نهایی مشخص شود.

این در حالی است که موریسون در ماه اکتبر گذشته تاکید کرده بود که آماده انتقال سفارتخانه استرالیا در سرزمین های اشغالی از شهر تل آویو به بیت المقدس اشغالی است.

یادآور می شود که تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر انتقال سفارتخانه کشورش از تل آویو به بیت المقدس اشغالی در ماه مه گذشته باعث احساس رضایت رژیم صهیونیستی، خشم فلسطینیان و نگرانی جهان عرب و هم پیمانان غربی شد.

نظر شما