شناسهٔ خبر: 29972213 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مهمترین رخدادهای سمنان در هفته ای که گذشت

سمنان - ایرنا - معرفی آشناگر به عنوان استاندار سمنان، متلاشی شدن باند سرقت احشام در مهدشهر، بررسی نازل های سوخت از لحاظ رعایت استاندار، کسب رتبه نخست اشتغالزایی سمنان و دستیابی مربی سمنانی تکواندو به عنوان مربی برتر در کشور از جمله اخبار مهم استان سمنان در هفته گذشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، استان سمنان در هفته گذشته (از هفدهم تا بیست و سوم آذر ماه) شاهد رخدادها و اخبار مختلفی در حوزه های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و دیگر حوزه ها بود که برخی از این اخبار و رویدادها در این گزارش مرور می شود.
**سیاسی
معرفی علیرضا آشناگر به عنوان استاندار جدید سمنان در جلسه روز چهارشنبه هیات دولت، از مهترین رخدادهای هفته گذشته استان سمنان بود.
**اقتصادی
مدیرکل استاندارد استان سمنان گفت: نازل های عرضه بنزین، گازوئیل، گاز مایع و سی ان جی در جایگاه های استان بر اساس بازرسی و آزمایش های انجام شده 100 درصد استاندارد است.
عباس رستمی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به طور متوسط در سال چهار مرتبه از نازل های جایگاه های سوخت گیری در نقاط مختلف استان نمونه گیری می شود.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان گفت: قیمت خرید تضمینی گندم با توجه به افزایش قیمت ابزار کشاورزی، کود و سموم برای کشاورزان به صرفه نیست و باید افزایش یابد.
محمد باقر منوچهری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دولت در مرحله اول برای خرید تضمینی گندم سال زراعی 97 - 96 مبلغ 14 هزار و 800 ریال پیشنهاد کرده بود که با مخالفت کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و کانون کشاورزان کشور این رقم به 16 هزار ریال اصلاح شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری استان سمنان، با اشاره به پرداخت یک هزار و 160 میلیارد ریال، گفت: 91 درصد از سهم استان از تسهیلات اشتغال پایدار روستایی اعطا شد.
حشمت الله عسگری روز چهارشنبه در سی و سومین نشست تخصصی اشتغال و ستاد اقتصاد مقاومتی استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری، افزود: سهمیه استان در زمینه تسهیلات عشایری و روستایی یک هزار و 275 میلیارد ریال است که اکنون 91 درصد از سهمیه تسهیلات این استان به متقاضیان پرداخت شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به پیش بینی اشتغال بیش از 29 هزار نفر بر اساس جوازهای صنعتی هشت ماه 97، گفت: بر این اساس، سمنان رتبه نخست ایجاد فرصت های شغلی کشور را کسب کرد.
بهروز اسودی روز چهارشنبه به خبرنگاران در سمنان اظهارداشت: یک هزار و 96 فقره جواز صنعتی در استان سمنان طی هشت ماه سال 97 صادر شد، استان سمنان در صدور جواز صنعتی در هشت ماه ابتدایی سال جاری رتبه نخست را کسب کرد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان گفت: حبس زمین و املاک توسط دستگاه های دولتی به اقتصاد کشور آسیب جدی و انکارناپذیری وارد می کند.
امیر خلیلی خواه روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نهادهای اجرایی برای دفاع از حقوق اقشار مردم و دولت تلاش کنند و به هیچ عنوان حبس زمین و املاک به صلاح کشور نیست.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت: 50 کشاورز دامغانی در 15 هکتار زمین کشاورزی، به تولید زعفران مشغول هستند.
سید محسن طباطبائیان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: سطح زیر کشت محصول زعفران در این شهرستان در حال حاضر 15 هکتار است که بیش از 11 هکتار از این محصول به باردهی اقتصادی رسیده است و بقیه اراضی در مراحل اولیه رشد قرار دارد.
مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: نخستین مرکز تکثیر و پرورش ماهی تیلاپیا در استان سمنان با ظرفیت تولید 2 میلیون قطعه ماهی در سال راه ‌اندازی می‌ شود.
مسعود مهدوی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: سمنان یکی از چهار استانی است که مجوز پرورش ماهی تیلاپیا را از سازمان حفاظت محیط زیست اخذ کرده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سمنان گفت: اجرای 78 مصوبه با 14 هزار و 660 میلیارد ریال اعتبار در سفر رئیس جمهوری و کاروان تدبیر و امید توسعه سمنان را رونق می بخشد.
نادر مالکی روز دوشنبه در نشست خبری مشترک با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در سالن اجتماعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی سمنان، افزود: تمام 78 طرح مصوب شده در سفر اخیر دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری بر اساس برآوردها حداکثر در مدت سه سال تا پایان سال 1399 به بهره برداری می رسد.
مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان گفت: بالغ بر 900 میلیارد ریال اعتبار به منظور گازرسانی به روستاهای استان در زمان دولت تدبیر و امید هزینه شده است.
علیرضا شریفی نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: 80 روستای دورافتاده استان سمنان در دوره دولت تدبیر و امید گازرسانی شده و اکنون 242 روستای استان سمنان از نعمت گاز برخوردار هستند.
**اجتماعی
شهردار سمنان با اشاره به قرارگیری این شهر در مسیر راه ابریشم، گفت: موزه شهرهای جاده ابریشم اسفند 97 در سمنان برپا می شود.
سید محمد ناظم رضوی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: موقعیت سمنان در همجواری با دیگر استان ها و محور ارتباطی جنوب به شمال و غرب به شرق کشور، آن را در منطقه ای راهبردی قرار داد که باید از ظرفیت های آن استفاده کرد.
معاون توسعه مشارکت مردمی کمیته امداد استان سمنان گفت: مردم استان 30 میلیارد و 860 میلیون ریال در هشت ‌ماه سال 97 صدقه پرداخت کردند.
محمد قوسی روز پنجشنبه به خبرنگاران در سمنان اظهارداشت: میزان صدقه جمع آوری شده مردم استان سمنان در مدت هشت ماه سال 96 به میزان 28 میلیارد و 550 میلیون ریال و صدقه جمع آوری شده هشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، هشت درصد رشد داشته است.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان میامی گفت: امسال 150 مددجوی زیر پوشش بهزیستی میامی خدمات توانبخشی دریافت کردند.
سیدعیسی جلالی یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به رویکرد سازمان بهزیستی برحمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه افزود: مددجویان بهزیستی در حوزه توانبخشی از وسایل کمک توانبخشی، بهداشتی، کمک هزینه درمانی و کمک هزینه اقلام مصنوعی بهرمند می شوند .
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان گفت: مشارکت مردم این استان در هشت‌ ماه ابتدایی امسال به 321 میلیارد و 210 میلیون ریال رسید که تحقق 143 درصدی تعهدهای کمیته امداد سمنان در این زمینه است.
سید جواد رضوی روز شنبه به خبرنگاران اظهارداشت: مشارکت 224 میلیارد ریالی، پیش بینی کمیته امداد استان سمنان در سال جاری بوده است.
احسان بینش معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا، گفت: در نیمه نخست امسال 58 پرونده تخلف بهداشتی واحدهای صنفی شاهرود به مراجع قضایی فرستاده شده است.
فرمانده پلیس راه استان سمنان با اشاره به اینکه 65 درصد سوانح جاده ای استان از نوع واژگونی خودرو است، گفت: کاهش این نوع حادثه در سمنان به عزم ملی و رفع مشکلات زیرساختی بخش راه نیاز دارد.
سرهنگ تقی کبیری روز پنجشنبه در حاشیه آیین آغاز طرح زمستانه پلیس راه و راهور استان سمنان، در گفت وگو با خبرنگاران افزود: بیش از 25 نقطه حادثه خیز و پرخطر در سال 96 در محورهای ارتباطی استان سمنان وجود داشت که این رقم با رفع مشکلات زیرساختی اکنون به دست کم 20 نقطه کاهش پیدا کرد.
جانشین فرماندهی انتظامی استان سمنان گفت: 60 گروه تخصصی پلیس در قالب رزمایش زمستانه به منظور کنترل ترافیک و خدمات رسانی مطلوب به مسافران در جاده و گردنه های برف گیر استان مستقر می شود.
سرهنگ عبدالله حسنی روز پنجشنبه در آیین آغاز رزمایش طرح زمستانه پلیس سمنان در ستاد فرماندهی انتظامی استان، افزود: کاهش سوانح رانندگی در جاده های سمنان همواره در اولویت کاری فرمانده انتظامی استان سمنان است.
فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: 2 باند مسلح قاچاق مواد مخدر، در 2 عملیات مشترک ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان سمنان با پلیس استان های کرمان و سیستان و بلوچستان متلاشی شد.
سردار روح الامین قاسمی شامگاه سه شنبه به خبرنگاران اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان سمنان در عملیات مشترک با پلیس استان های کرمان و سیستان و بلوچستان یک تن و 150 کیلوگرم تریاک از این 2 باند قاچاق مواد مخدر کشف کردند.
رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: ادمین کانال های سریالی ملکه ایران که اقدام به انتشار تصاویر غیراخلاقی در شبکه اجتماعی تلگرام می کرد دستگیر و این کانال ها بسته شد.
سرهنگ حسین صادقی عصر دوشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: در راستای شناسایی تهدیدها و آسیب های فضای مجازی، تیم رصد و پایش پلیس فتا چندین کانال تلگرامی را که به صورت سریالی اقدام به انتشار تصاویر غیراخلاقی در فضای مجازی می کردند شناسایی کرد.
فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود گفت: چهار جوانی که به شکستن چراغ های روشنایی جاده سلامتی شاهرود اقدام کرده بودند، توسط پلیس دستگیر شدند.
سرهنگ سید مجتبی اشرفی یکشنبه شب در جمع خبرنگاران با اشاره به دستگیری عاملان تخریب اموال عمومی، افزود: این چهار جوان توسط تیم نامحسوس کلانتری 12 بسیج شناسایی و پس از دستگیری به مراجع قضایی معرفی شدند.
رئیس پلیس راهور استان سمنان گفت: جاعلان وکالتنامه کاری برای تعویض پلاک خودروهای مشکل دار با هوشیاری پلیس راهور شهرستان سمنان شناسایی و دستگیر شدند.
سرهنگ موسی بزرگی شنبه گذشته در تشریح این خبر به خبرنگاران اظهار داشت: با دقت نظر مدیر فنی پلیس راهور شهرستان سمنان مستقر در مرکز تعویض پلاک، 6 مورد جعل وکالتنامه برای تعویض پلاک خودروهای مشکل دار توسط افراد سودجو در 2 ماه گذشته کشف و متخلفان به مراجع قانونی معرفی شدند.
مدیر کل تعزیرات حکومتی استان سمنان گفت: 742 واحد متخلف اقتصادی در 9 ماه ابتدایی سال 97 در این استان محکوم شدند.
رضا محمدی عصر دوشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: اشخاص خاطی به بیش از 21 میلیارد و 222 میلیون ریال جزای نقدی و ضبط کالا، معدوم کردن کالا و الزام عرضه کالا در شبکه و درج در پرونده محکوم شده اند.
**فرهنگی
فرمانده سپاه قائم(عج) استان سمنان گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به عنوان رسانه رسمی نظام امیدآفرین است و در مسیر مصلحت و اولویت های کشور فعالیت دارد.
سرهنگ حمید دامغانی روز دوشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) استان سمنان، افزود: رسانه های ایران باید در هر مساله خبری مصلحت کشور را در اولویت قراردهند و از مجموعه ایرنا به خاطر این مساله باید قدردانی کرد.
سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان گفت: نهادینه شدن ادبیات داستانی در کودکان ضروری است چرا که در رشد و کسب مهارت های اجتماعی آنان تاثیر بسیاری دارد.
عباس بابایی عصر دوشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری سمنان به منظور نهادینه شدن ادبیات داستانی در کودکان، اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی داستان نویسی در سه مرحله مقدماتی، حرفه ای و تخصصی در کتابخانه رنگین کمان و باران کرده است.
مسوول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: 255 اثر در بخش های مختلف تا کنون به دبیرخانه جشنواره هفته قرآن و عترت در این استان ارسال شده است.
مجتبی نورمحمدی روز چهارشنبه به خبرنگاران در سمنان بیان کرد: با توجه به استقبال هنرمندان، مهلت ارسال آثار در بخش های مختلف جشنواره هفته قرآن و عترت تا 10 دی ماه تمدید شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: امید افزایی و تقویت نشاط در جامعه کارآمدترین راهکار برای ایمن سازی جامعه و نظام جمهوری اسلامی ایران در برابر تهدیدهای دشمنان است.
حجت الاسلام و المسلمین علی اصغر فضیلت روز دوشنبه در نشست خبری که در سالن جلسات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سمنان برگزار شد، افزود: دشمن با بزرگنمایی مشکلات و ایجاد ناامیدی در جامعه به دنبال دستیابی به اهداف شوم خود است و تقویت نشاط در جامعه موجب ناکامی دشمنان قسم خورده کشور می شود.
تودیع حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی مهدی ‌نژاد و معرفی حجت ‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رستمیان به عنوان مدیر جدید حوزه‌های علمیه برادران استان سمنان شنبه گذشته از دیگر خبرهای مهم فرهنگی استان سمنان در هفته گذشته بود.
سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دامغان گفت: دست کم 40 خانه بوم گردی با توجه به قابلیت های موجود در این شهرستان، برای توسعه گردشگری مورد نیاز است.
مهدی قاسمی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ایجاد خانه های بوم گردی در هر شهر، به حضور مسافران و قابلیت های هر شهر بستگی دارد و با توجه به قابلیت های دامغان وجود حداقل 40 خانه بوم گردی نیاز است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: 50 میلیارد ریال صنایع دستی این استان در هشت ماه امسال به فروش رفت که قابل توجه است.
محمد جهانشاهی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نوآوری در تولید موجب رونق بازار فروش می شود و هنرمندان برای جذب مشتری باید صنایع دستی با کیفیت و متناسب با نیاز روز تولید کنند.
سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دامغان گفت: مرمت مسجد تاریخانه دامغان با هدف حفظ و احیای بناهای تاریخی آغاز شد.
مهدی قاسمی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مسجد تاریخانه از قدیمی ترین مسجدهای ایران است که ساخت آن به اواسط قرن دوم هجری و اواخر حکومت بنی‌امیه و اوایل حکومت عباسی می رسد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: کاروانسراهای آهوان تحت تملک ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای توسعه گردشگری سمنان به بخش خصوصی واگذار شود.
محمد جهانشاهی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کاروانسراهای آهوان با توجه به قدمت و ظرفیت های متعددی که دارند برای جذب روزافزون گردشگر در استان سمنان تاثیرگذار هستند.
**ورزش
رئیس هیات بیماران خاص و پیوند اعضای استان سمنان گفت: پنج تن از ورزشکاران پیوند اعضای این استان در اردوی تیم ملی، برای انتخابی رقابت های جهانی 2019 حضور یافتند.
عباس قادری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این دوره اولین مرحله از اردوی تیم ‌ملی پیوند اعضا جهت حضور در مسابقات جهانی 2019 انگلستان است.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان شاهرود گفت: امکانات مجموعه ورزشی کارگران شاهرود در حد مطلوبی بوده و روزانه به 300 تن خدمات ارائه می دهد.
حسین امیرحسینی شنبه گذشته در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به تخصیص 500 میلیون ریال از اعتبارات سال 96 برای تعویض کفپوش سالن چند منظوره مجموعه ورزشی کارگران شاهرود، افزود: برای انجام این کار یک میلیارد ریال قرارداد بسته شده و باقی مبلغ به صورت تعهد به پیمانکار است.
دبیر هیات تکواندو استان سمنان گفت: راضیه آقاجان پور عنوان بهترین سرمربی در لیگ تکواندو دختران نوجوانان کشور را از آن خود کرد.
حبیب الله اسماعیلیان شنبه گذشته در گفت و گو با ایرنا افزود: در پایان دهمین دوره لیگ تکواندو نوجوانان دختر کشور، این مربی سمنانی تیم لوازم خانگی کن به عنوان بهترین سرمربی لیگ انتخاب شد.
7342/6103

نظر شما