شناسهٔ خبر: 29969420 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

جام باشگاه ها در حد و اندازه جهان نیست

کارشناسان معتقدند: مسابقات کشتی آزاد جام باشگاه های جهان از نظر کمیت خوب بود ولی از کیفیت خوبی برخوردار نبود و برگزاری جام باشگاه ها در حد و اندازه جهان نیست.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
مجید خدایی عضو شورای فنی کشتی آزاد با حضور در برنامه نبض ورزش درباره مسابقات کشتی آزاد بابل گفت: مسابقات لیگ جهانی مسابقاتی است که با ابداع ایران و شخص رسول خادم چندسالی است که برگزار می شود، امسال 2 تیم از ایران در این مسابقات شرکت کردند.
 
  جام باشگاه های کشتی در حد و اندازه جهان نیست
او افزود: اسپانسرهای تیم ملی کشتی در شرایطی که رئیس فدراسیون استعفا کرده است و فدراسیون با سرپرست اداره می شود در این مسابقات حضور پررنگی داشتند.

خدایی گفت: برگزاری لیگ جهانی خوب است و شور و اشتیاق در کشتی گیریان ایجاد می کند اما اینکه از تیم های مطرح جهان در مسابقات شرکت کنند مهم است و به توسعه کشتی کمک می کند، این مسابقات در زمان مناسبی برگزار نمی شود چون برگزاری این مسابقات با مسابقات جهانی فاصله زمانی کمی دارد.

او افزود: کشتی گیر، مربی، داور، تماشاچی، رسانه ها، فدراسیون کشتی و تیم ملی کشتی ذینفعان لیگ کشتی هستند، لیگ داخلی نیز  کیفیت همیشگی را ندارد، گشتی گیران به دلیل تراکم مسابقات به خوبی در این مسابقات شرکت نمی کنند و ما اسپانسرها را نیز از دست داده ایم.
 
او افزود: در گذشته، زمانی که کشتی در کشور لیگ برگزار می کرد بسکتبال و والیبال در کشور لیگ نداشتند اما لیگ از لحاظ مالی نتوانسته رشد کند بنابراین ذینفعان خود را از دست داده است، مسابقات لیگ فضایی برای استعداد یابی کشتی است و می تواند به تیم ملی کشتی کمک کند.

خدایی از تیم های شرکت کننده در لیگ تشکر و ابراز امیدواری کرد که فدراسیون بتواند اتحادیه جهانی کشتی را برای برگزاری لیگ جهانی کشتی با خود همراه کند.

مجید حاتمی کارشناس کشتی دیگر مهمان برنامه گفت: سطح کیفی این دوره از مسابقات مطلوب و در حد و اندازه جهان نبود، در هیچ کجای جهان ورزش های انفرادی به صورت لیگ نداریم ولی کشور ما اصرار بر برگزاری جام کشتی باشگاه های جهان را داشت که برگزار شد سال آینده نیز در ایران برگزار خواهد شد و ایران میزبان همیشگی مسابقات بوده است.
 
جام باشگاه های کشتی در حد و اندازه جهان نیست 
او افزود: ما در جهان باشگاه نداریم پس نمی توانیم جام باشگاه های جهان را برگزار کنیم، اساس برگزار جام باشگاه های جهان نشدنی است و در حد و اندازه جهان نیست.
 
از بین 6 تیم خارجی هر تیم 10 کشتی گیر داشت که از کل 60 کشتی گیر خارجی فقط 10 کشتی گیر سابقه حضور در مسابقات جهانی داشتند، 2 نفر در بوداپست حضور داشتند که یکی در رده 19 و دیگری 22 جهان قرار دارند.

حاتمی گفت: فدراسیون تمام سعی خود را برای استفاده از کشتی گیران مطرح جهان در مسابقات جام باشگاه های جهان کرده است.
او افزود: به دلیل استقبال کم از این مسابقات بهتر است پولی که در این دوره از مسابقات هزینه می شود در کشتی خودمان و در جام تختی هزینه شود و جایزه ها دلاری باشد تا جام باشگاه های کشور از کیفیت بهتری برخوردار شود.
 
 او افزود: ما لیگ آرمانی در ایران نداریم، لیگ دسته دو، دسته یک را نیز به گونه  ای که در قبل برگزار می شد نداریم، مسابقات نیاز به کیفیت دارد و اگر به همین صورت برگزار شود 2 سال دیگر حتی ایران نیز رغبتی به شرکت در مسابقات نخواهد داشت.
 
حاتمی گفت: لیگ بستری برای استعدادیابی است بنابراین از لیگ نباید به عنوان سفره ای که پهن است استفاده کرد، در لیگ از نظر کیفیت باید سرمایه گذاری کرد تا کشتی گیران بیشتری از سطح جهان در مسابقات شرکت کنند، برگزاری انفرادی مسابقات در جهت تقویت رنکینگ جهانی می تواند ایده خوبی برای فدراسیون باشد.
 
کاوه سرمربی تیم بیمه رازی بابل در ارتباط تلفنی گفت: مسابقات از نظر کمیتی خوب بود ولی مسابقات از کیفیت خوبی برخوردار نبود زیرا مسابقات قهرمان جهان تازه تمام شده است بنابراین برگزاری تورنمنت در سطح جهان باید در زمان مناسب باشد تا مورد استقبال دیگر کشورها هم قرار گیرد.
 
  جام باشگاه های کشتی در حد و اندازه جهان نیست
رضا لایق دبیر فدراسیون کشتی در ارتباط تلفنی گفت: برگزاری مسابقات کشتی آزاد جام باشگاه های جهان به ابتکار و پیشنهاد ایران بوده است و برای جا افتادن یک حرکت نو در سطح جهان نیاز به سرمایه گذاری دارد، امیدواریم با مهیا شدن شرایط به ویژه از نظر مالی کشتی گیران جهان رغبت بیشتری برای شرکت در این مسابقات داشته باشند.
 
او افزود: فدراسیون کشتی تلاش کرد در برگزاری این دوره از مسابقات وقفه ای ایجاد نشود و تاریخ برگزاری مسابقات به گونه ای باشد که بتوانیم از کشتی گیران مطرح جهان دعوت کنیم.

 لایق گفت: رایزنی ها برای شرکت تیم های مختلف از کشورهای جهان انجام شده است اما برخی کشورها تمایلی برای حضور در جام باشگاه ها ندارند.

لایق گفت: در جام باشگاه های جهان در کشتی فرنگی هفت تیم اعلام آمادگی کرده اند و تیم های صاحب نام جهان از جمله روسیه و اوکراین، گرجستان و مجارستان در این مسابقات حضور خواهند داشت.


نظر شما