شناسهٔ خبر: 29968223 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شفا آنلاین | لینک خبر

فوايد و نكات سلامتى میوه مخصوص شب یلدا

روزها می‌گذرد و به بلندترين شب سال نزديک می‌شويم، در این روز که به شب یلدا معروف است خانواده ها به رسم کهن در خانه بزرگ خانواده جمع شده و و ثانيه ثانيه اين شب را با خاطرات خوب و خوش در كنار بزرگترهاى فاميل مى گذرانند

صاحب‌خبر -
شفاآنلاین>سلامت> یک متخصص گوارش و کبد درباره شب یلدا و خواص بی نظیر خوراکی‌های مورد استفاده در این شب بلند توضیحاتی داد.

به گزارش شفاآنلاین، روزها می‌گذرد و به بلندترين شب سال نزديک می‌شويم، در این روز که به شب یلدا معروف است خانواده ها به رسم کهن در خانه بزرگ خانواده جمع شده و  و ثانيه ثانيه اين شب را با خاطرات خوب و خوش در كنار بزرگترهاى فاميل مى گذرانند؛ طولانى ترين شبى كه رسم و رسومى مختلف و البته خاص دارد.

يلدا یک سنت باستانی است؛ ایرانیان چند هزار سال است که آخرین شب پاییز را که بلندترين و تاریک‌ترین شب سال است را تا سپیده دم بیدار می مانند و در کنار یکدیگر این سنت باستانی را جشن می گیرند، تا تاریکی و سردی روحیه آن ها را ضعيف نکند و زمستان را به خوبی پشت سر بگذارنند.

در اين جشن اقوام با مصرف انواع خوراكى ها كه هر كدام خواص بسيار زيادى دارند، شب را در كنار يكديگر صبح می‌كنند.

در زمستان از خواص انار غافل نشويم

ترانه محمدى متخصص گوارش و كبد درباره خواص انار و فوايد آن برای گوارش، اظهار كرد: انار ميوه اى با خاصيت فراوان است؛ ايرانيان از زمان هاى قديم اين ميوه را در سبد غذايى خود جاى داده اند و از خواص آن بهره می‌برند.

اين متخصص گوارش و كبد بيان كرد: شب يلدا يكى از طولانى ترين شب هاى سال است كه افراد انواع ميوه و آجيل را مصرف می كنند؛ انار يكى از بهترين ميوه هايى است كه می‌توان از آن بهره برد، انار ادرار آور، مقوی قلب، نافع کلیه و معده، تصفیه کننده خون،شاداب کننده و خون ساز است و برای بیماری های مجاری ادرار، ترشح صفرا، اسهال، پلیپ بینی و اضافه وزن مناسب است.

پوست انار، مفيد براى گلو درد

محمدى با تاكيد بر اينكه براى رفع گلو درد و زخم گلو می‌توان پوست انار را جوشاند و مصرف كرد، گفت: پلی‌فنول‌های موجود در انار علاوه بر مبارزه با استرس اکسیداتیو داخلی، تاثیر به سزایی در مقابله با انواع استرس‌های روانی در زندگی فردی و اجتماعی هم دارد.

وی افزود: ترکیبات موجود در انار می‌توانند با جلوگیری از فعالیت آنزیم بازدارنده آنژیوتانسین به کاهش فشار خون کمک کنند، انار، حاوی ترکیبی به نام اسید پانیسیک است که می‌تواند علاوه بر کمک به کاهش کلسترول و تری‌گلیسرید خون تاحد قابل قبولی باعث پیشگیری از ابتلا به فشار خون بالا شود.

با انار از بروز سرطان پيشگيرى كنيد

اين متخصص گوارش و كبد تشريح كرد: یکی از مزیت‌های میوه‌های قرمز و سیاه بر سایر میوه‌ها، غنی‌تر بودن آنها از انواع آنتی‌اکسیدان‌ها نسبت به سایر میوه‌ها و قوی‌تر بودن این آنتی‌اکسیدان‌هاست؛ ترکیبات ضد التهابی موجود در انار هم راه دیگری برای پیشگیری از ابتلا به سرطان(Cancer) است.

محمدى با اشاره به اينكه یکی از راه‌های حفظ سلامت(Health) سیستم گوارش و داشتن هضمی بهتر، مصرف مواد غذایی سرشار از فیبر است، گفت: در میان خوراکی‌های مختلف، آب طبیعی انار به دلیل طعم جذابی که دارد، می‌تواند به عنوان یک نوشیدنی سالم و سرشار از فیبر در سفره غذایی روزانه ما جای بگیرد.

فيبر مورد نياز بدنتان را با انار تأمين كنيد

وى يادآورى كرد: مصرف یک عدد انار، می‌تواند حدود ۲۰ تا ۳۵ گرم فیبر به بدن برساند و نزدیک به ۴۵ درصد از فیبر مورد نیاز روزانه ما را تامین کند، از این رو، افرادی که با مشکل هضم مواجه هستند یا بعد از وعده‌های اصلی غذایی احساس پری و سنگینی شدید می‌کنند، می‌توانند انار یا آب انار را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانند.

نظر شما