شناسهٔ خبر: 29965655 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

بهبود وضعیت كسب و كار بدون ایجاد دولت الكترونیك ممكن نیست

گروه سیاست و اقتصاد ـ. معاون اقتصادی وزارت امور اقتصاد و دارایی گفت: با توجه به اینکه بهبود وضعیت کسب و کار بدون ایجاد دولت الکترونیک ممکن نیست، اما متأسفانه تنها ۱۰ درصد خدمات در کشور الکترونیکی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایكنا از فارس، سیدحسین میرشجاعیان حسینی، معاون اقتصادی وزارت امور اقتصاد و دارایی امروز، 23 آذرماه در دیدار رؤسای تشکل‌ها و فعالان بخش خصوصی استان فارس که در اتاق بازرگانی این استان برگزار شد، با بیان اینکه در چند سال اخیر اقدامات برای بهبود فضای کسب و کار در کشور انجام شده است، ادامه داد: بهبود وضعیت کسب و کار بدون ایجاد دولت الکترونیک ممکن نیست اما متاسفانه تنها 10 درصد خدمات در كشور الکترونیکی شده است.
وی گفت: اولویت هر استان در خصوص مشکلات و موانع کسب و کار، متفاوت است بنابراین اولویت‌های هر منطقه و استان باید شناسایی و در جهت رفع آن‌ها اقدامات مناسب برنامه‌ریزی و انجام شود.
معاون اقتصادی وزارت امور اقتصاد و دارایی بیان كرد: بیشتر مشکلات حوزه کسب و کار در کشور، منطقه‌ای و بومی است که هر استان باید با اولویت‌بندی مشکلات خود را رفع کند.
وی با اشاره به اینکه باید وارد تاثیرگذار بر فضای کسب و کار استان‌ها شناسایی شود، افزود: یک‌هزار و 580 عنوان مجوز در کشور وجود دارد که 700 عنوان آن از جنس استعلام‌های مختلف است که 40 درصد استعلامات کشور خارج از دولت انجام می‌شود.
میرشجاعیان اظهار كرد: شاخص فضای کسب و کار نشان دهنده سهولت و مناسب بودن هر کشور برای انجام فعالیت‌‌های اقتصادی و تجاری است که دنیا به سمت سیستم‌های هوشمند حرکت کرده است تا مشکلات فضای کسب و کار کاهش یابد.
وی اضافه کرد: برای تغییر وضعیت کشور و بهبود فضای کسب وکار در حوزه مجوزدهی باید 10 دستگاهی که بیشترین صدور مجوزها را دارند وارد عرصه تسهیل این روند شوند تا شاهد تغییرات محسوس در این بخش باشیم.
انتهای پیام

نظر شما