شناسهٔ خبر: 29965646 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هشدار گوترش درباره اجرا نشدن توافق الحدیده

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، دبیرکل سازمان ملل هشدار داد اجرا نشدن توافق به دست آمده درباره استان الحدیده یمن، به نابودی این توافق منجر خواهد شد.
 آنتونیو گوترش که در کنفرانسی خبری در پایان رایزنی های طرف های یمنی در سوئد سخن می گفت تاکید کرد توافق الحدیده اولین گام در اجرای عملیات مسالمت آمیز برای پایان دادن به منازعه یمن است.
مراد هاشم خبرنگار شبکه در گزارشی با اشاره به توافق به دست آمده درباره الحدیده که ظرف چند روز آینده اجرای آن آغاز خواهد شد افزود: صرف نظر از مسئله الحدیده و اسرا، طرف های مذاکره کننده نتوانستند به توافقی درباره بقیه مسائل از جمله فرودگاه صنعا و بانک مرکزی و تعز دست پیدا کنند. به نظر می رسد اختلافات شدید درباره مسائل سیاسی و امنیتی همگرایی به دست آمده در مذاکرات درباره بسیاری از مسائل را از بین برد.
گوترش در سخنانی در این کنفرانس خبری گفت: می توانید این شرایط را تغییر دهید. آینده یمن در دستان شماست. فرصت مهمی به وجود آمده است.
در ادامه گزارش آمده است: بررسی بیشتر مسائل به دور جدید مذاکرات موکول شد که در نیمه دوم ژانویه آینده برگزار خواهد شد و این در حالیست که توافقات به دست آمده در سوئد هیچگونه ضمانت اجرایی ندارد.

نظر شما