شناسهٔ خبر: 29964034 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بحث جدایی دین از سیاست بی معناست

تهران- ایرنا- رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: همه ادیان مجموعه‌ ای از اعتقادات، احکام و اخلاقیات است و موضوع دین از سیاست بی معنا قلمداد می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حسن بنیانیان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته کن اظهار داشت: در همه جوامع به میزان پایبندی مردم آن، در شکل حکومت و برنامه های مربوط به مدیریت آن جامعه تاثیر گذار است.
وی تاکید کرد: افرادی که دم از جدایی دین از سیاست می زنند ناخواسته می گویند به جای اتکا به مبانی دینی و اخلاق اسلامی به اندیشه های شکست خورده غربی مراجعه کنیم.
بنیانیان ادامه داد: بدیهی است وقتی ما آخرین و کامل ترین دین الهی را در اختیار داریم انتظار است که مدیریت جامعه اسلامی مبانی سازماندهی و سیاستگذاری خود را به احیای احکام و اخلاق الهی گذاشته و خود بهتر و بیشتر از همه مردم با عمل و رفتار خود شیرینی حکومت مبتنی بر دین داری را به مردم بچشاند.
وی گفت: از این منظر ما باید ضمن بهره‌گیری از همه فرصت ها و امتیازاتی که دین و دینداری برای ما به ارمغان آورده در چهلمین سال تداوم انقلاب اسلامی به آسیب شناسی سبک مدیریت های اجرایی پرداخته و در صدد اصلاح اشتباهات بر آییم.
بنیانیان یادآور شد: در نظام مردم سالاری، فرهنگ عمومی نقش زیادی ایفا می کند و تمامی مردم باید خود را در عملکرد مثبت و منفی مدیران شریک بدانند و از این جهت همه دلسوزان جامعه نقش خود را در اصلاح فرهنگ جامعه شناسایی و اصلاح کنند.

*مشکلات ما از بیرون نیست
همچنین حجت الاسلام یحیی صالح نیا در خطبه های نماز جمعه این هفته کن گفت: مشکلات ما از بیرون نیست؛ و می توانیم مشکلات را حل و فصل کنیم.
وی با بیان اینکه فتنه 78 و 88 موجب افزایش شعور و بصیرت سیاسی مردم شد، اظهار داشت: نقشه های استکبار برای سال 98 به امید خدا و تدبیر رهبری حکیم و هشیاری مردم خنثی خواهد شد.
خطیب جمعه بخش کن با بیان اینکه انقلاب عظیم مردم ایران به چهل سالگی رسید، گفت: در نگاه تمدنی و جبهه ای با وجود این همه کارشکنی داخلی و خارجی کشور بسیار خوب جلو رفته است.
به گفته وی افراد صالح توانمند مقتدر کم داریم و بدتر عده ای ناصالح یا ناتوان در این کشور با پول بیت المال برای نظام دشمن تراشی می کنند، از برخی کاندیداها گرفته که با ارتکاب گناهان کبیره علیه یکدیگر در صدد رای آوردن می باشند.
وی افزود: باید گل به خودی ها را حذف کنید؛ یک قنادی در تهران به خاطر ارزان فروشی توسط صنف مربوطه جریمه می شود! و رئیس اتحادیه گفته است که رقابت در ارزان فروشی نداشته و با ارزان فروشان به شدت برخورد می کنیم.
تهرام/7243//1348

نظر شما