شناسهٔ خبر: 29960660 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

وقتی برای بیداری کرانه باختری

عطوان: كرانه باختري مثل فيل غول پيكري است كه شايد حركتش كُند باشد اما اگر قيام كند همه چيز را پيش روي خود در هم مي شكند.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند در عملیات تیراندازی در نزدیکی شهرک صهیونیست‌نشین جفعات  اساف در البیره در کرانه باختری، سه نظامی اسرائیلی کشته شدند.
در پی این  عملیات ضد صهیونیستی، ارتش رژیم اشغالگر قدس، شهر رام الله را به محاصره کامل خود درآورد و ورودی‌های شهر البیره هم شاهد درگیری‌هایی با اشغالگران بود.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد هیچ یک از عاملان این تیراندازی آسیبی ندیده‌اند و نیروهای ارتش به سمت یک شهرک‌نشین که گمان می‌کردند یکی از عاملان تیراندازی باشد، آتش گشودند.
 ***
سردبير روزنامه الكترونيكي راي اليوم نوشت: مقاومت، غزه و كرانه باختري را متحد كرد وكالاي امنيتي بنيامين نتانياهو كه در صدد صدور آن به كشورهاي عربي حوزه خليج (فارس) و آفريقا بود تا مسئولان اين كشورها از آن براي حفظ تاج وتخت شان استفاده كنند، تقلبي از آب در آمد و عمليات اخير، پوشالي بودن آن را كاملا برملا كرد.        
عبد الباري عطوان سردبير ­روزنامه الكترونيكي راي اليوم كه در لندن بروز مي شود نوشت: مهمترين نتيجه اي كه از عمليات مقاومت مسلحانه در كرانه غربي اشغالي در اين روزها مي توان گرفت اين است كه بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل كه خود را به برخي كشورهاي عربي در منطقه خليج(فارس) و آفريقا اينگونه نشان مي دهد كه قادر است از آنها حفاظت كند و تجربيات امنيتي در اختيارشان بگذارد تا كرسي قدرتشان را حفظ  و قيامهاي مردمي را سركوب كنند، اكنون نمي تواند از شهرك نشينان خود حفاظت  و امنيت و ثبات را براي آنها برقرار كند.
 مردان مقاومت در كرانه باختري از شهيد اشرف نعالوه مجري عمليات «بركان» گرفته تا صالح عمر البرغوثي مجري عمليات « عوفرا » وهمكار سومشان كه از عمليات « عوفرا » جان سالم به در برد، در عمل ثابت كردند كالاي امنيتي كه نتانياهو در برابر دوستان جديد عربش به آن مي بالد كالاي كاملا تقلبي و غير قابل بازار يابي است.
همه نهادهاي امنيتي اسرائيل به همراه يگان هاي ويژه ارتش اسرائيل و مجهز به جديدترين تجهيزات و ستون پنجم طولاني از ميان مزدوران جاسوس،  شصت و شش روز  در جستجوي اشرف نعالوه جوان عضو مقاومت بودند اما در اين زمينه هيچ پيشرفتي نداشتند و بعيد نيست نيروهاي امنيتي فلسطيني كه در خدمت اشغالگران مشغول فعاليت هستند در چارچوپ توافقها براي هماهنگي امنيتي جاي وي را در اردوگاه آوارگان فلسطيني در شرق شهر نابلس شناسايي كرده و اطلاعاتش را در اختيار اسرائيلي ها قرار داده باشند.
شهيد نعالوه تسليم نشد و تا آخرين نفس در خانه اي كه پناه گرفته بود مقاومت كرد. اين خانه را اعضاي شريف مقاومت يعني همكارانش اندكي قبل از حمله دوم ضد شهرك نشينان صهيونيست در منطقه تهيه كرده بودند.  اين مردان با خداي بزرگ خودپيمان بستند تا به شهادت برسند.
همه ديدارهاي دو جانبه و ميانجيگريهاي مصر طي سالها نتوانست همبستگي را به كرانه غربي و نوار غزه باز گرداند اما اين مقاومت است كه وحدت را به سرزمينش قدرتمندتر از هر زمان ديگر به دست جوانان كم سن و سال باز مي گرداند. اين جوانان به بيانيه ها و اظهارات آتشين باور ندارند بلكه به عمل مقاومت ايمان دارند.
كرانه باختري مثل فيل غول پيكري است كه شايد حركتش كُند باشد اما اگر قيام كند همه چيز را پيش روي خود در هم مي شكند و كنترل آن دشوار است يا اينكه مثل شتر عربي اصيلي است كه داراي نفسي طولاني است، صبر مي كند و تحمل دارد اما آنگاه كه بخواهد از كساني كه به آن توهين كردند انتقام بگيرد انتقامش سخت  ونامحدود است.
آنچه در كرانه باختري شاهد هستيم انقلاب انتقامجويانه عليه سلسله  اهانت هاي طولاني مدت رژيم اشغالگر و نيروهايش و پاسخي قوي به همه كساني است كه ملت فلسطين را از محاسباتشان حذف  و از آنها عبور كردند و با اشغالگر دوست شدند و آن را متحد و حامي خود به شمار آوردند.
ساكنان شجاع كرانه باختري نه تنها عليه ظلم و ستم اسرائيلي ها قيام مي كنند بلكه عليه تشكيلات خودگرداني كه از طرف همه فلسطينيها حرف مي زنند، نيز قيام مي كنند و به همه اهانتهاي اسرائيل پاسخ مي دهند كه آخرين آن يورش به خبرگزاري آن (وفا) و محاصره وزارت دارائي بوده كه با هماهنگي امنيتي بيشتر و همكاري با اشغالگران و نهادهاي وابسته به آن انجام گرفت.
فصل مشترك در همه عمليات اخير مقاومت اين است كه شهرك نشينان و نظاميان اسرائيلي را كه از آنها حفاظت مي كنند،
هدف قرار دادند و بدين سان پيامي محكم به آنها و مسئولانشان كه در سرزمين هاي فلسطيني از آنها متنفرند و حضورشان را غير قانوني مي دانند، مخابره كردند. اين شهرك نشينان چنانچه بخواهند جانشان حفظ شود بايد هر چه سريعتر اين شهركها را ترك كنند.
جنبش مقاومت اسلامي «حماس» كه مسئوليت عمليات «بركان» و «عوفرا» را بر عهده گرفت، اعلام كرد به مناسبت سي و يكمين سالگرد تاسيس آن، اين عمليات را به اجرا در آورده است. گردانهاي « القسام» شاخه نظامي حماس تهديد كرد دشمن نبايد روياي امنيت و ثبات را در كرانه غربي قهرمان ما در سر داشته باشد چرا كه كرانه باختري آتش زير خاكستري است كه اشغالگر را مي سوزاند و از جايي كه انتظار ندارد ضربه مردان آزاده اش را خواهد چشيد.
مقاومت فلسطيني نرفته است كه باز گردد و اگر هم باز گردد بازگشتش هميشه قدرتمندانه و تاثير گذار است و بنيان رژيم اشغالگر را به لرزه در مي آورد و موجوديت و ادامه وجودش را پر هزينه مي سازد و تهديدهاي نتانياهو درباره ساخت شهركهاي صهيونيست نشين بيشتر آنها را نمي ترساند زيرا يقين دارند در آينده نزديك  اين سرزمين بطور كامل به ملت فلسطين باز خواهد گشت. قلدر مآبي هاي اسرائيل بر واقعيتهاي  فراواني  از جمله حمايت نامحدود آمريكا سرپوش گذاشت. مهمترين واقعيت اين است كه ملت فلسطين تسليم نخواهد شد و مي تواند اوضاع را عليه اشغالگران دگرگون سازد و همه معادلاتش را نه تنها در فلسطين اشغالي بلكه در منطقه عربي با حمايت ملتهاي شريف اسلامي عربي تغيير دهد.  
نقطه تحول با شكست اسرائيل در چهار جنگ آغاز شد و آخرين آن كوتاه ترين جنگ (چهل و هشت ساعته) بود كه مقاومت از سلاح موشكي پيشرفته اي رونمايي كرد و خدا مي داند مقاومت چه نوع سلاحي را براي مقابله پنجم به رخ بكشد سلاحي كه چه بسا  تاكنون از آن استفاده نكرده باشد و بعيد نيست نتانياهو براي ميانجيگري مصر به منظور  آتش بس فوري التماس كند.
سيد حسن نصرالله به شهرك نشينان اسرائيلي توصيه كرد فوري (از فلسطين اشغالي) خارج شوند زيرا جنگ آينده و سلاحي كه در آن به كار گرفته مي شود مهلت چنداني به آنها نخواهد داد و آقاي (سردار) قاسم سليماني فرمانده سپاه قدس وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ايران به آنها توصيه كرد شنا ياد بگيرند زيرا براي فرار راهي جز دريا پيش رويشان نخواهد بود و اكنون در انتظار توصيه محمد الضيف فرمانده گردانهاي « القسام » به آنها هستيم.
اسرائيليها همه فرصتهاي صلح را از دست  دادند و راه شهركسازي ، نژاد پرستي و خوار و ذليل كردن همه كساني را كه معتقد به مذاكره و همزيستي با آنها هستند، در پيش گرفتند. آنها در همه محاسباتشان اشتباه كردند و زماني كه بايد هزينه پرداخت كنند، نزديك شده است.

نظر شما