شناسهٔ خبر: 29958232 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

اظهار نظر حسين عسگري در مورد گل مردود استقلال !

رئيس سابق کميته داوران مي‌گويد داور مسابقه استقلال و پديده عملکرد مناسبي نداشته و تصميم‌هاي درستي نگرفته است.

صاحب‌خبر -

حسين عسگري کارشناس داوري فوتبال و رئيس سابق کميته داوران درباره عملکرد داوري بازي دو تيم استقلال و پديده اظهار کرد: بازي حساسي بود. خدا نيم فصل دوم ليگ‌برتر را به خير کند. با توجه به نزديکي امتيازات در نيمه بالاي جدول بازي‌هاي حساسي را شاهد خواهيم بود. آقاي زاهدي فر داور باتجربه‌اي است و حدود 5 سال است که در ليگ‌برتر سوت مي‌زند و نکات خوبي در جابجايي و جايگيري دارد. اما در اين بازي موفق نبوده است.

 

او ادامه داد: در دقيقه 11 موقعيتي که براي پديده به وجود مي‌آيد و پشت محوطه جريمه براي پديده خطا اعلام مي‌شود که بايد بازيکن استقلال در اين صحنه اخراج مي‌شد، چون اگر خطا نمي‌کرد، بازيکن با دروازه‌بان استقلال تک به تک مي‌شد که داور نتوانست درست تشخيص دهد. داور در اين بازي نيز در بعضي از صحنه‌هاي کوچک نتوانست تصميم‌گيري درستي داشته باشد.


عسگري در مورد گل استقلال که آفسايد اعلام شد گفت: گل استقلال با توجه به چيزي که در دوربين ديدم درست بوده است و کمک داور در ارزيابي اين صحنه دچار اشتباه شده است. تصميم‌گيري درباره اين مسائل سخت است، ولي کمک‌ داور بايد در اين صحنه‌ها ارزيابي درستي داشته باشد که وظيفه اش را به درستي انجام داده باشد.


رئيس سابق کميته داوران درباره اخراج صيادمنش نيز خاطرنشان کرد: اگر اخطار دوم صيادمنش به عنوان اعتراض به سوت داور بوده که قطعا تصميم داور درست بوده و بايد از زمين بازي اخراج مي‌شده، اما اگر کار صيادمنش به عنوان ادامه بازي بوده نمي‌توان تصميم قطعي گرفت، چون بايد در استاديوم بود و اين صحنه را از نزديک مشاهده نمود. در کل بايد به تصميم داور در اين صحنه احترام گذاشت. اخراج يک بازيکن براي يک تيم سخت است، اما داور نبايدبه اين مسائل کاري داشته باشد و راي خود را بايد بدهد.


او در پايان گفت: اشتباهات داوري به ضرر هر دو تيم بوده و داور در اين بازي عملکرد موفقي نداشته است.

نظر شما