شناسهٔ خبر: 29957188 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فرهیختگان آنلاین | لینک خبر

نگاهی به مسابقات مهم لیگ قهرمانان اروپا

حذف آتزوری، فریاد خشم پاریس

گروه دوم، گروه شطرنج بود و شبی پر از ریسک و خطر را تجربه کرد، اگر تاتنهام مقابل بارسلونا به تساوی یک - یک نمی‌رسید شاید اینترمیلان حذف نمی‌شد، در هر حال در این موضوع شکی نیست که بارسلونا برای فوتبال احترام زیادی قائل نشد و بازی را سبک و رها شده برگزار کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، شب داغ فوتبال اروپا در اولین گام از آخرین بازی‌های گروهی کلید خورد و حذف اینترمیلان و عقب‌نشینی عجیب بارسلونا همچنین پیروزی پرگل نماینده پاریس از مهم‌ترین اتفاقات آن محسوب می‌شد.

از گروه اول دو تیم کلوب بروژ و اتلتیکومادرید تن به تساوی بدون گل دادند و دورتموند مقتدرانه در خانه موناکو به پیروزی 2 بر صفر دست پیدا کرد. قرار نبود اتلتیکومادرید این‌گونه بازی را رها و هوادارانش را ناامید کند اما در هر حال رضایت داد به‌عنوان تیم دوم پس از دورتموند مدعی، راهی مرحله یک‌هشتم نهایی شود. دو تیم موناکو و بروژ به‌رغم بازی‌های قابل توجه و زیبای خود حذف شدند.

فاور، سرمربی دورتموند با ستایش از عملکرد مردانش گفت: «بدون تردید شایسته پیروزی و صعود بودیم و برای من مهم بود که تیم اول گروه خود باشیم. به مردانم تبریک می‌گویم و می‌دانم که در مرحله حذفی کار سختی در پیش داریم.»

گروه دوم، گروه شطرنج بود و شبی پر از ریسک و خطر را تجربه کرد، اگر تاتنهام مقابل بارسلونا به تساوی یک - یک نمی‌رسید شاید اینترمیلان حذف نمی‌شد، در هر حال در این موضوع شکی نیست که بارسلونا برای فوتبال احترام زیادی قائل نشد و بازی را سبک و رها شده برگزار کرد. تاتنهام البته عالی بود و همه چیز را نمی‌شود به عقب‌نشینی بارسلونا مربوط دانست.

در آن سوی میدان نیز اینترمیلان برابر آیندهوون تن به تساوی یک - یک داد و بدترین نتیجه ممکن را کسب کرد. این‌گونه بود که اینتر هشت امتیازی با چشمانی اشک‌بار تاتنهام هشت امتیازی را به مرحله یک‌هشتم نهایی بدرقه کرد و خود به کالچو دل بست تا شاید در میدانی دیگر دل هوادارانش را به دست بیاورد. بارسلونا با این تساوی البته رکورد قابل توجهی تا مرز 29 بازی در راستای عدم شکست ثبت کرد. اسپالتی معتقد است خشم و تنش مانع پیروزی اینتر شده هر چند دیگر برای توجیه این نتیجه تلخ دیر شده است و آتزوری باید به فکر روزهای خوبی باشد که مدت‌هاست نمی‌آید.

از گروه سوم، ناپولی بخت برگشته نتوانست برابر لیورپول مدعی راه به جایی ببرد. شکست بدی خورد، البته خود را به آب و آتش زد تا لااقل حیثیت تیم خود را زیر سوال نبرد. پاری‌سن‌ژرمن اما بر سر فوتبال فریاد کشید و با چهار گل مقابل ستاره سرخ به برتری رسید. مردان توخل گل کاشتند و با بازی زیبا و تعداد گل بالا دیگر جایی برای نقد و اعتراض باقی نگذاشتند. اکنون مالک قطری حق دارد از داشتن این مربی بزرگ و خوش فکر راضی باشد. توخل گفت: «مردان من همان‌هایی هستند که از لیورپول شکست خورده‌اند و رسانه‌ها آنها را بازیکنانی به درد نخور توصیف کرده‌اند اما ما زنده ماندیم و دوباره به زندگی برگشتیم.»

مردان کلوب نیز عالی بودند و نشان دادند که حق دارند مدعی حضور در جمع چهار تیم برتر اروپا باشند. لیورپول البته خوش‌شانس هم بود و مقابل یک ناپولی مشکوک و بحران‌زده بازی کرد.

از گروه چهارم، پورتوی پرتغال دست به کار بزرگی زد، کسی باور نداشت ایکر کاسیاس و یارانش در زمین گالاتاسرای مدعی به یک پیروزی امیدوار‌کننده و تاریخی دست پیدا کنند. پورتو 3 بر 2 برابر گالاتاسرای به پیروزی رسید و صعودی شگفت‌انگیزی داشت. کاسیاس هر چند دو گل دریافت کرد اما مثل همیشه ستاره بی‌چون و چرای تیمش محسوب می‌شد.  شالکه نیز هر چند استرس چندانی نداشت اما مقتدر ظاهر شد و برابر لوکوموتیو به پیروزی رسید. شالکه شاید یکی از معدود تیم‌هایی بود که به هوادارانش وعده صعود نداده اما واقعا دست به کار بزرگی شد و اکنون در مرحله حذفی مشخصا کار بسیار سختی درپیش خواهد داشت.

این صدمین پیروزی رسمی ایکر کاسیاس در لیگ قهرمانان اروپا بود و ایکر مقدس همچنان نام خود را در جدول بزرگ‌ترین ستارگان دنیای فوتبال حرفه‌ای حفظ کرده است. فوتبال اروپا کم‌کم به روزهای پرالتهاب خود نزدیک می‌شود و بازی‌های حذفی در اوج هیجان کلید خواهند خورد. بزرگان دنیای فوتبال نیز خود را برای رسیدن به آنچه مدعی هستند و استحقاقش را دارند آماده می‌کنند.

 

* مترجم : بابک سرانی‌آذر

نظر شما