شناسهٔ خبر: 29956193 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

مدیر کل دفتر تالیف کتاب های درسی وزارت آموزش و پرورش:

برنامه ویژه مدرسه باعث انعطاف پذیری در برنامه های درسی می شود

محمد امانی طهرانی : « برنامه ویژه مدرسه » در راستای سیاست مدرسه محوری و از اقدامات خوب تحول آفرین منطبق با سند تحول است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان محمد امانی طهرانی در نشست تخصصی درس ملی، تحولات محتوای آموزشی و تاثیر آن در کیفیت آموزش که در مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان شماره سه شهر اصفهان برگزار شد، گفت: برنامه ویژه مدرسه با رویکرد مدرسه محوری و سند برنامه درس ملی از سال تحصیلی ۹۷ در پایه های هفتم، هشتم و نهم در حال اجرا است که بر اساس این طرح معلم و مدیریت مدرسه دو ساعت از برنامه درسی آموزش و پرورش را حذف و با توجه به نیاز و علاقه موضوع انتخاب، محتوا تولید و آموزش انجام می گیرد.

وی  با اشاره به اینکه برنامه ریزی درسی، در سه سطح ملی، منطقه ای و مدرسه ای انجام می شود، تاکید کرد:  برنامه ویژه مدرسه  با رویکرد فرهنگی و تربیتی و با تاکید بر آموزش های مهارت محور در دوره دوم ابتدایی و دوره اول متوسطه به اجرا درخواهد آمد.

امانی ادامه داد: این برنامه بر اساس سند تحول بنیادین و برنامه درسی ملی برای پاسخگویی به نیازهای محلی دانش آموزان طراحی شده است.

وی با بیان اهمیت این طرح از منظر وزیر آموزش و پرورش گفت: برنامه ویژه در اختیار مدیر و شورای مدرسه است و نحوه ارزیابی فعالیت‌ها هم به خود مدارس باز می‌گردد. این طرح در راستای سیاست مدرسه محوری و از اقدامات خوب تحول آفرین منطبق با سند تحول است. 

این مقام مسئول با اشاره به برنامه هایی که در سطح مدرسه قابل اجراست ، اظهار داشت : این برنامه ها در سه زمینه کلی آموزشی (بر اساس شش ساحت تعلیم و تربیت)، مهارت آموزی و فعالیت های میدانی است که باید در اجرای درست آنها در مدارس تلاش بیشتری صورت گیرد .

مدیرکل دفتر تالیف کتب درسی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: طبق این برنامه، 2 ساعت از زمان آموزش هفتگی مدارس در مدرسه طراحی، اجرا و ارزشیابی خواهد شد و  مدارس می توانند این ساعت آموزشی را  به صورت تجمیعی نیز در طول سال اجرا نمایند که در مجموع 60 ساعت از برنامه رسمی مدارس خواهد بود.

نظر شما