شناسهٔ خبر: 29954746 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مسابقات منطقه ای چالش گرانش استان یزد در میبد برگزار شد

یزد - ایرنا - سومین دوره مسابقات چالش گرانش زمین (نجات تخم مرغ) با حضور 61 تیم از شهرهای میبد ، اردکان و یزد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد میبد برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، دبیر اجرایی این مسابقه روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری این رقابت ها گفت : این پیکارها با هدف شناسایی خلاقیت دانش آموزان و دانشجویان در حوزه هوا فضا در این واحد دانشگاهی برگزار شد.
عبدالرضا جمالی افزود : این مسابقه برای اولین بار توسط سازمان ناسا در آمریکا به منظور ساخت سازه‌ها و اجسامی‌ که انسان را در ارسال و پرتاب کاوشگرا به سیاره‌های دیگر یاری می کنند ، برگزار شد.
وی گفت: این مسابقه در حال حاضر در راستای یادگیری چگونگی ساختن سازه بر اساس روش های علمی که در آن ها توزیع وزن ، تحمل وزن و سالم ماندن تخم مرغ پس از فرود به زمین برگزار می شود.
جمالی ادامه داد: در این رویداد جذاب علمی شرکت کنندگان با خلاقیت و ابتکار خود دست سازه هایی را با هدف نهایی نجات تخم مرغ از شکستگی بر اثر سقوط از ارتفاع 12 متری برای این مسابقه آماده کردند.
با برگزاری این مسابقه که سه ساعت طول کشید ، 120 نفر از دانش آموزان و دانشجویان در قالب 61 تیم به رقابت پرداختند و در پایان تیم شهید باهنر به سرپرستی ابوالفضل دهقانی ، محمدرضا ارجمندیان و امیرحسین نوکاریزی رتبه اول را کسب کرد.
، همچنین تیم سفینه نجات از مدرسه شهید رحیمی فر به سرپرستی محمد مهدی سلمانی مقام دوم را به دست آورد و تیم شهید بابایی به سرپرستی امید کارگر ، علیرضا پاکدامن و حسین دهقانی حائز رتبه سوم این دوره از مسابقات شدند.
در پایان مسابقه با حضور حسین اعرافی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میبد با اهداء جوایز نقدی ، تندیس و لوح سپاس از برترین ها تجلیل شد.
مرکز شهرستان 100هزار نفری میبد در 50 کیلومتری شمال غرب شهر یزد قرار دارد.
9934 / 2047/

نظر شما