شناسهٔ خبر: 29953532 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس هیات کشتی ملایر:

در حق کشتی ملایر جفا شده است

همدان- ایرنا- رییس هیات کشتی ملایر از آنچه خلف وعده های اداره کل ورزش و جوانان همدان نام برد، ابراز گلایه کرد و گفت: عملیاتی نشدن این قول ها، جفا در حق کشتی ملایر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا حسین فارسی روز پنجشنبه در نخستین همایش سالانه داوران کشتی استان همدان که در مهمانسرای پارک سیفیه شهر ملایر برگزار شد، افزود: با وجود تمام پیگیری های لازم برای واگذاری یک باب مغازه به هیات کشتی ملایر، اما هنوز این وعده از سوی اداره کل ورزش و جوانان همدان عملی نشده است.
وی با اشاره به اینکه هیات کشتی ملایر برای پرداخت حق الزحمه مربیان کشتی هر ماه با مشکل مالی مواجه است، بیان کرد: در این راستا اداره کل ورزش و جوانان همدان قول مساعد داد یک باب مغازه در خیابان امیرکبیر را به هیات کشتی ملایر واگذار کند تا با اجاره این مغازه بخشی از مشکلات مالی این هیات مرتفع شود.
رییس هیات کشتی ملایر با بیان اینکه این قول پس از چند سال هنوز محقق نشده است، افزود: با این وجود برای رشد و پیشرفت ورزش کشتی ملایر هر آنچه در توان داشتیم، به کار گرفتیم.
فارسی ادامه داد: با توجه به اینکه سالن کشتی ملایر از نظر فیزیکی و سخت افزاری مناسب نبود، 150 میلیون ریال در این زمینه هزینه کرده ایم.
وی بر لزوم تقویت همدلی و صمیمیت موجود بین کشتی گیران، مربیان و داوران کشتی تاکید کرد و گفت: این روند باید همچنان تقویت شود.
رییس هیات کشتی ملایر بیان کرد: برخی حرکت ها وجود دارد که در شان و جایگاه پهلوانان استان نیست، در عین حال که کشتی گیران ما باید در دوستی و رفاقت، روحیه جهان پهلوان تختی را داشته باشند.
فارسی با بیان اینکه جهان پهلوان تختی به خاطر گذشت، مردانگی و جوانمردی خود به این رتبه و جایگاه رسید، افزود: وجود قهرمانانی همچون «میثم و مسعود مصطفی جوکار»، «صادق گودرزی»، «رضا رضایی منش» و «جلال لطیفی» الگوهای کشتی استان و کشور هستند که باید راه آنها ادامه پیدا کند.
وی خواستار بررسی نقاط قوت و ضعف کشتی و تقویت همدلی و همفکری بیشتر شد و اظهار داشت: برای رشد و پیشرفت کشتی باید وقت بگذاریم.
رییس هیات کمیته داوران کشتی استان همدان نیز در این جلسه گفت: به تازگی طرحی تصویب شد که داوران واجد شرایط در 20 استان آزمون لازم را برای انتخاب یک داور برگزار کنند که همدان نیز جزو این استان ها است.
مسعود چوبین با بیان اینکه این طرح هنوز ابلاغ نشده است ادامه داد: قرار است آزمون بین 20 استان برگزار و یک داور انتخاب و برای شرکت در کلاس های بین المللی اعزام شود.
وی کاهش تعداد سوال های آزمون ورودی زبان از 60 به 40 سوال برای داوران کشتی را از دیگر تصمیم ها عنوان و بیان کرد: نخستین مصوبه ما در شورای عالی داوری کشتی کشور، افزایش تعرفه داوری بود که تصویب شد.
رییس هیات کمیته داوران همدان با بیان اینکه تمام تلاش ما تقویت و رشد جایگاه داوری کشتی است افزود: به همین منظور در تمامی مسابقات کشتی استانی که برگزار کردیم از داوران استان در تمامی سطوح دعوت به عمل آمد.
چوبین یادآور شد: 6 تن از داوران کشتی استان که بیشترین قضاوت و حضوری منظم و به موقع را در داوری این مسابقات داشتند، تجلیل شدند.
وی قول داد: چنانچه هر 43 داور کشتی استان حضوری منظم در مسابقات داشته باشند، از تمامی آنها تجلیل به عمل آید.
این داور بین المللی کشتی دعوت عادلانه از داوران کشتی استان و شهرستان ها در مسابقات، برگزاری مجمع داوران، انتخاب روسای کمیته داوران در شهرستان ها، برگزاری کلاس های کنترل و ارتقای داوری و افزایش تعرفه داوری را از جمله اقدامات طی یک سال گذشته برشمرد.
به گزارش ایرنا، در نخستین همایش سالانه کمیته داوران کشتی استان همدان در ملایر، از «محمد ترابی»، «یدالله ادیب»، «مجتبی خسروی»، «اباذر ابوالفتحی»، «علیرضا حسینی» و «شهاب روزبهانی» به عنوان داوران برتر و همچنین «فرتاش شاملو» عضو کمیته انطباقی استان تقدیر شد.
در حال حاضر 43 داور کشتی در استان همدان فعالیت می کنند.
7528/2090

نظر شما