شناسهٔ خبر: 29951784 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

رابرت پیرس: عثمان دمبله را با نیمار عوض نمی‌کنم؛ مسی چیزی دارد که بقیه ندارند

مهدی آزادی

پیرس 45 ساله به زودی مربی می‌شود.

صاحب‌خبر -

طرفداری - رابرت پیرس، ستاره فرانسوی اسبق آرسنال به تمجید از عثمان دمبله پرداخت.

پیرس 45 ساله زمانی ستاره آرسنال بود. او بین سال‌های 2000 تا 2006 برای توپچی‌ها بازی کرد و در فینال سال آخرش در لیگ قهرمانان اروپا مغلوب بارسلونا شد. سپس به ویارئال پیوست و 4 فصل برای زیردریایی‌ها درخشید و بعد هم به استون ویلا و هند رفت. پیرس اکنون سفیر آرسنال است و در حال طی مراحل لازم برای کسب مدرک مربی‌گری است. پیرس در مصاحبه با موندو دپورتیوو می‌گوید:

نیم فصل در ویارئال شاگرد والورده بودم ولی زیاد بازی نمی‌کردم (باخنده). با این حال در همان مقطع کوتاه هم مشخص بود که والورده می‌خواست تیمش خوب بازی کند. سبک کاری او را می‌پسندیدم و بارسلونا هم که اکنون فوتبال فوق العاده‌ای بازی می‌کند. والورده مربی بسیار خوبی است و بازیکنان فوق العاده‌ای هم در اختیار دارد. بازیکنی مثل دمبله که عاشق بازی‌اش هستم. همیشه عادت داریم از مسی حرف بزنیم اما این بچه، عالی است. 

بله خبر دارم تاخیرها و بی انضباطی‌هایی داشته اما او خیلی جوان است اما این اشتباهات را ما هم زمانی که بچه بودیم، انجام می‌دادیم. کاری که دمبله باید انجام دهد، یک حالت خود انضباطی در زندگی‌اش است. با این حال به لحاظ فنی او با کیفیت و استعدادی که دارد می‌تواند به بارسلونا در قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا و لالیگا کمک کند. همان طور که گل‌های فوق العاده‌اش را مقابل تاتنهام و اسپانیول دیدیم. آیا او را با نیمار عوض می‌کنید؟ اگر انتخاب با من بود، نه. عثمان 21 ساله است و با هر دو پا در کار با توپ فوق العاده است. او پتانسیل بسیار زیادی دارد؛ بسیار بیشتر از چیزی که تاکنون از او دیده‌ایم. 

شرایط کوتینیو؟ کوتینیو بازیکن بسیار خوبی است که در لیورپول و حالا بارسلونا عملکرد خیلی خوبی داشته است. از یک لیگ به لیگ دیگری رفتن هیچ وقت آسان نیست ولی او در همه بازی‌ها می‌تواند به بارسا کمک کند و برای والورده هم بهتر است تا جایی که ممکن است، چنین بازیکنان بااستعدادی در تیمش داشته باشد. فیلیپه مطمئنا بااستعداد است و فصل هم طولانی. قطعا اوضاع برای او بهتر خواهد شد.

آدرین رابیو؟ نمی‌دانم در نهایت او به بارسا خواهد آمد یا نه ولی کیفیتش را دارد. رابیو مثل بوسکتس است چون ساده بازی می‌کند و زیاد با توپ جا به جا نمی‌شود ولی او می‌تواند نقش دو پست هافبک جلوی بوسکتس را هم مثل راکیتیچ بازی کند. رابیو تکنیک بسیار خوبی دارد؛ چپ پاست و درست مثل بوسکتس و راکیتیچ پرتلاش است. لنگلت؟ او مدافع بسیار خوبی است؛ همیشه خوب جایگیری می‌کند؛ در عین قدرتمند و مستحکم بودن، ساده بازی می‌کند.

به نظر شما گریزمان در رد کردن پیشنهاد بارسلونا اشتباه کرد؟ بالاخره این تصمیمی بود که گریزمان گرفت و باید به آن احترام بگذارید. به نظرم گریزمان دید ماندن در اتلتی برایش بهتر است چون شخصا این سوال را دارم که اگر او به بارسا می‌رفت، کجا قرار بود بازی کند؟ شما مسی و سوارز را از هم جدا نمی‌کنید. هر دو بهتر از گریزمان هستند. بنابراین گریزمان شاید در بارسا در بازی‌هایی به میدان می‌رفت اما نه در همه بازی‌ها. درست برعکس اتفاقی که در اتلتی می‌افتاد. تفاوت همین جا است.

شما تجربه بازی مقابل مسی را هم دارید. آیا او بهترین بازیکنی است که دیده‌اید؟ اگر همیشه مثل بازی با اسپانیول باشد، متوقف کردنش غیرممکن است. در آن بازی باورنکردنی بود. من با زیدان، ریکلمه و آنری بازی کرده‌ام و مقابل امثال رونالدینیو و کریستیانو هم به میدان رفتم ولی مسی با همه فرق دارد. او چیزی دارد که بقیه ندارند. نمی‌دانم او بهترین بازیکن تاریخ هست یا نه ولی تعداد کمی در سطح او بوده‌اند.

از جدایی زیدان از رئال مادرید تعجب نکردید؟ نه چون به نظرم بعد از سه قهرمانی اروپا زمان یک استراحت فرا رسیده بود. زیدان با سری بالا رئال مادرید را ترک کرد و حدس می‌زنم خیلی زود به دنیای مربی‌گری برگردد. لیگ برتر؟ چرا که نه. لیگ برتر بسیار رقابتی و نزدیک دنبال می‌شود. زیدان لایق کسب یک فرصت خوب است.

لیگ قهرمانان اروپا و وضعیت آرسنال زیر نظر امری؟ تیم‌های خوب زیادی هستند ولی به نظرم این سه تیم مدعیان جدی خواهند بود: مادرید، بارسا و یووه. در لیگ اروپا به نظرم آرسنال می‌تواند قهرمان شود. اونای امری را از دوران حضورش در سویا و پاری سن ژرمن می‌شناختم و در این دو تیم جام‌های زیادی برد. واقعا از سبک کاری او خوشم می‌آید که باعث شده هواداران آرسنال از یک فوتبال فوق العاده لذت ببرند.

نظر شما