شناسهٔ خبر: 29950951 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کرمانشاه صاحب زائرسرای دائمی می‌شود

کرمانشاه- ایرنا- رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه از تلاش و پیگیری برای تامین زمین با هدف ایجاد دست کم یک زائرسرای دائمی در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، بهمن صحرایی روز پنجشنبه در آیین تجلیل از خادمین اربعین حسینی 97 در کرمانشاه افزود: در صورت تامین زمین، ستاد بازسازی عتبات عالیات با کمک خیران آماده احداث این زائرسراهای دائمی در استان خواهد بود.
او از همه دستگاه های دولتی و نیکوکاران خواست که تا جای ممکن در تهیه زمین مناسب برای احداث زائرسرا کمک کنند.
صحرایی در بخش دیگری از سخنانش همکاری و تلاش دستگاه‌های استانی در برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی 97 را مطلوب دانست و گفت: بیش از 90 درصد از زائرانی که از مرز مهران وارد عراق شدند، کرمانشاه را به‌عنوان مسیر رفت و برگشت خود انتخاب کردند.
او اظهار داشت: با وجود موانع موجود، تعداد موکب های استان از شهرستان کنگاور تا منطقه حمیل در مرز ایلام 40 درصد بیشتر از سال 96 بود.
امسال بیش از 62 درصد زائران ایرانی معادل یک میلیون و 200 هزار نفر از مرز مهران عازم مراسم معنوی اربعین شدند.
صحرایی ابراز امیدواری کرد که موانع بازگشایی مرز خسروی در سال آینده مرتفع و این مسیر تاریخی به عتبات عالیات، برای زائران ایرانی باز شود.
اربعین حسینی امسال مصادف با هشتم آبان بود و براساس توافق بین مسئولان کشورمان و طرف عراقی قرار بود 500 هزار نفر از مرز خسروی در شهرستان قصرشیرین عازم عتبات شوند اما به دلیل احتمال ایجاد مشکلات امنیتی در استان دیالی، عراق با بازگشایی خسروی موافقت نکرد.
مرز خسروی در 20 کیلومتری شهر قصرشیرین و 196 کیلومتری مرکز استان کرمانشاه قرار دارد و از دهها سال پیش گذرگاه و دروازه عبور زائران عتبات عالیات بوده است.
7444/3033

نظر شما