شناسهٔ خبر: 29950292 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان مرکزی:

برگزاری مسابقات و جشنواره های فنی و حرفه ای و کاردانش فرصت جدید یادگیری برای هنرجویان است

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان مرکزی در نخستین جلسه کمیته استانی مسابقات و جشنواره آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش گفت: برگزاری این مسابقات و جشنواره ها، فرصت جدید یادگیری را برای هنرجویان فراهم می سازد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان مرکزی، اولین جلسه کمیته استانی مسابقات و جشنواره آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش با حضور تعدادی از کارشناسان آموزش فنی و حرفه ای، کاردانش و مدیران نواحی و مناطق و سرگروه های آموزشی استان مرکزی برگزار شد.

«مجتبی حیدری» معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان در آغاز این نشست گفت: در سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش، بر مهارت آموزی دانش آموزان با مشارکت تمامی نهاد ها بیش از سایر بخش ها تاکید شده است .

وی افزود: استفاده از ظرفیت های سایر دستگاه ها و نهادها، شکل گیری فرصت های مختلف یادگیری برای دانش آموزان به خصوص هنرجویان شاخه های فنی و حرفه ای و کاردانش را فراهم می کند.

حیدری اظهار داشت: علاوه بر این، برگزاری مسابقات و جشنواره ها در این حوزه نیز فرصت جدید یادگیری است که نوعی رقابت سالم را برای دانش آموزان در حیطه مهارت آموزی فراهم کرده و  باعث بروز شکوفایی استعداد های آنها می شود.

وی گفت: برگزاری جشنواره ها و مسابقات شاخه فنی و حرفه ای و کاردانش این ظرفیت را دارد که ضمن معرفی توانمندی های دانش آموزان عامل  انتقال فرهنگ غنی و بکر نقاط مختلف ایران اسلامی باشد.

حیدری تصریح کرد: شناسایی و معرفی هنرجویان و کمک به آنها برای درک جایگاه خود در عرصه کارآفرینی و خلاقیت از  مهمترین اهداف وزارت آموزش و پرورش در برنامه ریزی این جشنواره ها و مسابقات است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان مرکزی در ادامه هدف از تشکیل این کمیته را اجرای بهتر مسابقات و جشنواره ها در سال جاری دانست و اظهار داشت: حساس سازی کانون های تاثیر گذار اعم از مدیران، سرپرستان بخش و هنرآموزان، نقش پذیری عوامل تاثیرگذار و برخورد فرآیندی با مسابقات و جشنواره از الزامات برگزاری مطلوب این مسابقات می باشد.

حیدری افزود: هنرستان ها در ترغیب دانش آموزان برای ورود به مسابقات و جشنواره ها نقش مؤثری دارند و توفیق هنرجویان در مراحل هنرستانی، منطقه ای، استانی و کشوری مسابقات مرهون تلاش های عوامل هنرستانی می باشد.

در پایان اعضاء حاضر در جلسه موارد مختلفی را در جهت بهبود فرآیند برگزاری مسابقات و جشنواره برای سال تحصیلی جاری مطرح نمودند و مقرر گردید کمیته مذکور به صورت ماهانه جهت پیگیری مصوبات تشکیل جلسه دهد.

نظر شما