شناسهٔ خبر: 29949024 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

همه قوانین نقل و انتقالات از زبان محمودزاده

نقل و انتقالات نیم فصل از 16 دی آغاز می شود و تا 13 بهمن ادامه خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

فریبرز محمود زاده، مسئول نقل و انتقالات سازمان لیگ برتر در توضیح بیشتر در این باره به "ورزش سه"، گفت: نقل و انتقالات نیم فصل بلافاصله بعد از پایان بازی های نیم فصل آغاز نمی شود و همان طور که در جریان قرار گرفته اید از 16 دی تا 13 بهمن خواهد بود به این خاطر که زمان بیشتری به تیم ها برای فعالیت در این عرصه بدهیم به خصوص که بازی های جام ملت های آسیا را پیش رو داریم و برخی از بازیکنان درگیر این بازی ها خواهند شد و از سویی این زمان را هم برای تیم های لیگ برتری اعلام کردیم و همه دسته اولی تا بازیکنان دو لیگ به راحتی بین تیم ها تبادل شوند. مدت زمان نقل و انتقالات هم 28 روز و 4 هفته بر اساس قوانین نقل و انتقالات فیفا است و این حداکثر فرصتی است که می توانیم به تیم ها برای فعالیت در زمینه جذب بازیکن بدهیم. 

 

فریبرز محمود زاده، در خصوص میزان جذب بازیکن در تعطیلات زمستانی گفت: هر تیمی در ابتدای فصل مجاز به رد کردن نام 18 بازیکن در لیست بالای 23 سال، 9 بازیکن زیر 23 سال و هم چنین 3 بازیکن زیر 25 سال که فصل گذشته عضو تیم بوده باشند، بود. حال هر تیمی در لیست ارایه شده به سازمان لیگ برتر دارای جای خالی باشد می تواند حداکثر تا 6 بازیکن جدید جذب کند. حال این سوال پیش می آید در صورتی که تیمی در لیست ارایه داده به سازمان لیگ برتر دارای جالی خالی نباشد آیا می تواند بازیکن جدید به خدمت بگیرد و از سهمیه 6 بازیکن استفاده کند؟ پاسخ این سوال مثبت است به شرطی که باشگاه طبق توافق با بازیکن خود قرارداد او را در مدت زمان اعلام شده برای نقل و انتقالات نیم فصل فسخ کند. همان طور که اشاره شد این فسخ باید دو طرفه و با توافق صورت گیرد. در این صورت بازیکن مورد اشاره از لیست تیم خارج می شود و جا برای بازیکن جدید باز می شود. همان طور که اشاره شد تیم ها در تعطیلات زمستانی مجاز به جذب 6 بازیکن جدید و آزاد هستند. بازیکن آزاد به بازیکنی اطلاق می شود که با تیمی قرارداد نداشته باشد و اگر قرارداد دارد پیش از پیوستن به باشگاه مقصد می بایست با باشگاه مبداء حد فاصل 16 دی تا 13 بهمن قرارداد خود را فسخ کند. 

 

مسئول کمیته نقل و انتقالات هم چنین در مورد فرایند خارج کردن بازیکنان مصدوم از لیست تیم گفت: در صورتی که تیمی بازیکن مصدوم داشته باشد و مصدومیت این بازیکن از سوی کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال و ایفمارک تایید شود این بازیکن می تواند به طور موقت از لیست خارج شود و تیم به جای او بازیکن جدیدی را بخدمت بگیرد. تاکید می کنم خروج این بازیکن از لیست به صورت موقت است و این خروج تعهدات باشگاه در قبال بازیکن را نفی نمی کند. جذب بازیکن جدید به جای بازیکن مصدوم جدا از سهمیه 6 بازیکن خواهد بود. هم چنین تیم ها مجاز به استفاده از سهمیه فیفا هم هستند که سهمیه فیفا 3 بازیکن است و این قانون از ابتدای فصل تا پایان فصل در جریان است و اگر تیمی از این سهمیه استفاده نکرده باشد می تواند اقدام کند. 

 

فریبرز محمودزاده در پایان گفت: زمان اعلام شده از سوی سازمان لیگ برتر برای ثبت قرارداد است نه انعقاد قرارداد و تیم ها می توانند پیش از فرا رسیدن ثبت قرارداد، قرارداد را با رعایت قوانین منعقد کنند. ما برای اولین بار برای هر باشگاه کدی تعریف کرده ایم و نام بازیکنان جدید ابتدا در نرم افزار تعیین شده ثبت می شود و در ادامه باشگاه ها مدارک بازیکنان جدید را به ما ارایه می کنند و در صورت تایید مدارک نام بازیکن در لیست تیم برای حضور در بازی ها قرار می گیرد. تیم ها در ثبت قرارداد بازیکنان جدید اصل مدارک را به ما ارایه می دهند و همان طور که اشاره شد پیش از این مدارک در نرم افزار بارگذاری می شود تا همه چیز شفاف و روشن و قانونی باشد.

برچسب‌ها:

نظر شما