شناسهٔ خبر: 29947103 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

در کنگره پیشگامان پیشرفت مطرح شد

توجه الگوی ایرانی اسلامی به گروه‌های مختلف اجتماعی

عضو اندیشکده علوم اجتماعی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت گفت: توجه به گروه‌های مختلف اجتماعی در دستورکار مرکز الگو است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، دوازدهمین کنگره پیشگامان پیشرفت صبح امروز در دانشگاه الزهرا(س) برگزار شد. 

سوسن باستانی عضو اندیشکده علوم اجتماعی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در ابتدای این مراسم با بیان اینکه توجه به گروه‌های مختلف اجتماعی از ابتدا در دستورکار مرکز الگو قرار داشته است، گفت: مرکز الگو به موضوعات مختلف در اندیشکده‌های مختلف توجه می‌کند،‌ زیرا قرار است این الگو به نیازهای مختلف اجتماعی در آینده پاسخ دهد که این هدف با توجه به شرایط گذشته و حال در نظر گرفته می‌شود. 

وی افزود: باید صدای جوانان در مراحل مختلف شنیده شود و بر این مبنا برنامه‌ریزی‌های بسیاری صورت گرفته است. 

باستانی گفت: جوانان باید بتوانند به عنوان نیروهای خلاق و نقاد مطالبات خود را مطرح کرده و نقش نظارتی داشته باشند، چرا که مقوله گفت‌وگوی بین‌نسلی بسیار مهم است و مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت سعی کرده به طور مداوم مسائل جامعه و تغییرات را در الگو لحاظ کند چرا که تغییرات در سطح جهان و داخل کشور بسیار سریع اتفاق می‌افتد و لازم است توجه بسیاری شود. 

وی ادامه داد: تشویق جوانان به مسائل کشور و مسائل مدیریتی، نقش زنان و دختران در پیشرفت، توجه به مطالبات جوانان و مسائل مختلف و نیازهای کشور از موضوعات مهمی است که در الگو ی اسلامی ایرانی پیشرفت مورد توجه قرار گرفته است.  

در ادامه، زهرا یدی دانشجوی دانشگاه الزهرا(س) گفت: تمدن‌سازی اسلامی به عنوان مطالبه امام(ره) و انقلاب مطرح بوده و تنها بر ایران متمرکز نبوده است.

وی با اشاره به عوامل عدم دستیابی به افق بلند مدنظر انقلاب گفت: توسعه دولت‌محور در قالب برنامه و نظام بودجه که به فرهنگ،‌ نیروی اجتماعی و مردم متکی نبوده است،‌ یکی از عوامل عدم دستیابی به افق بلند مدنظر انقلاب بوده است. 

یدی ادامه داد: همچنین حرکات ضد و نقیض، تقلید کورکورانه از غرب و عدم عملیاتی کردن اسناد راهبردی کشور از عوامل دیگر دست‌نیافتن به پیشرفت است. 

انتهای پیام/

نظر شما