شناسهٔ خبر: 29944904 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در جلسه تجلیل از صادرکنندگان نمونه خراسان جنوبی؛

انتقاد از سخنرانی های متعدد در جلسات/ کوله بری در بازارچه های مرزی خراسان جنوبی ‌آزاد شود

حجت الاسلام عبادی با گلایه از سخنرانی های زیاد در کشور که توسط مسئولان صورت می‌گیرد، گفت: متاسفانه برخی جلسات آنقدر سخنران دارد که حضار پای سخنرانی‌ها قفل می کنند، کشور که با سخنرانی درست نمی‌شود!

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «سید محمد باقر عبادی» شامگاه (21 آذر) در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برگزیده خراسان جنوبی با اشاره به اینکه فعالیت در بخش تولید و صادرات در این برهه از زمان که کشور در حال جنگ اقتصادی است، جهاد است و حکم جهاد فی سبیل الله را دارد، افزود: افغانستان یک ظرفیت بالایی برای صادرات و واردات است، باید رفت و آمدها در گمرک آنقدر آسان شود تا کامیون ها در صف انتظار نمانند.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس با گلایه از سخنرانی های طولانی در کشور، گفت: کشور با سخنرانی درست نمی شود، همه در کشور مشغول سخنرانی هستند، چه خبر است؟ این که این همه سخنرانی کنیم مگر دست تولید و صادرکننده را می گیرد؟

 

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در برخی جلسات آنقدر سخنران دارد که حضار پای سخنرانی‌ها قفل می کنند، کشور که با سخنرانی درست نمی‌شود، افزود: این همه سخنرانی خود یک مصیبت شده است.

 

حجت الاسلام عبادی با اشاره به اینکه جاده بازارچه ماهیرود باید بهتر شود، افزود: در بازارچه های مرزی خراسان جنوبی هم مانند غرب کشور باید کوله بری آزاد شود.

 

وی با گلایه از تعطیلی دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان، گفت: این دفتر بعد از دیدارها و جلسات مختلف با وزیر امور خارجه بالاخره در استان راه اندازی شد و چند سال فعالیت داشت و در حال حاضر تعطیل کردند.

 

این نماینده مجلس با بیان اینکه خراسان جنوبی ظرفیت های گردشگری، صادراتی و معدنی زیادی دارد، چرا باید بی مهری نسبت به وزارت امور خارجه به استان ما برسد، افزود: امید است این مشکل برطرف شود.

 

حجت الاسلام عبادی با اشاره به نوسان بازار ارز و مشکلات اقتصادی در چند ماه اخیر، گفت: قبل از اینکه این مشکلات پیش آید بارها در مجلس مکرر گفتیم که سیاست های ارزی بانک مرکزی اشتباه است و نرخ ارز باید بازار ثانویه داشته باشد اما کسی حرف مجلس را گوش نکرد و دیدیم که سیاست های اشتباه بازار را دچار مشکل کرد.

نظر شما