شناسهٔ خبر: 29940890 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

مدیرعامل توانیر:

تکلیف مشترکان پرمصرف برق تا پایان آذر مشخص می‌شود

مدیرعامل توانیر اعلام کرد: مصوبه اصلاح و افزایش تعرفه برق پرمصرف‌ها در مراحل نهایی تصویب خود در دولت قرار دارد و تا آخر ماه جاری نتیجه قطعی آن به مردم اعلام خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس،  محمدحسن متولی‌زاده در سمینار تخصصی راهکارهای هوشمندسازی در مصرف انرژی گفت: وزارت نیرو پیشنهاد افزایش تعرفه برق برای پرمصرف‌ها را در راستای درآمدزایی خود نمی‌بیند پس این اقدام تنها با هدف تبدیل پرمصرف‌ها به خوش‌مصرف‌ها بوده است. وی خاطرنشان کرد:‌ افزایش تعرفه برق پرمصرف‌ها در مراحل اولیه در دولت تایید شده است و این پیشنهاد در مراحل نهایی خود قرار دارد که تا پایان ماه جاری نتایج قطعی آن به مردم اعلام خواهد شد. مدیرعامل توانیر ادامه داد: پنج درصد مشترکان برق در کشور 10 برابر مشترکان کم مصرف برق مصرف می‌کنند.
متولی زاده با انتقاد از قیمت پایین برق در ایران و چالش‌های به وجود آمده در این خصوص گفت: قیمت برق ایران از کشورهای افغانستان،‌ عراق و ترکیه اختلاف یک به 10 دارد که این اختلاف قیمت باعث شده است که مصرف برق کاهش نیابد.  وی با اشاره به اینکه با روش‌هایی ساده می‌توان 30 درصد مصرف برق خانگی را کاهش داد افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند با ایجاد ارتباط دوسویه با مردم کمک قابل توجهی در کاهش مصرف داشته باشند.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه 30 میلیون مشترک خانگی داریم اظهار کرد: با هوشمندسازی در مصرف انرژی، مثل ارتباط دوسویه با مردم می‌توان همانند بخش صنعت و کشاورزی که به صورت تشویقی مصرف برق خود را کاهش دادند بخش خانگی نیز مصرف برق خود را کاهش دهد.
متولی‌زاده افزود: سال گذشته بخش صنایع 900 مگاوات از بار شبکه برق را کاهش داد و به دلیل کاهش بار شبکه 200 میلیارد تومان پاداش همکاری دریافت کرد، پس مردم هم می‌توانند با کاهش بار شبکه پاداش دریافت کنند.
به گفته وی مردم می‌توانند به عنوان مثال با کاهش درجه حرارت کولر یا دور کولرهای آبی و یا استفاده از ماشین‌های ظرفشویی و لباسشویی در ساعات غیر پیک، مدیریت بار انجام داده و از مصرف برق خود بکاهند.

برچسب‌ها:

نظر شما