شناسهٔ خبر: 29940869 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

روایتی از واکنش مرحوم دالوند به برخورد تلخ شبه‌روشنفکرها(اخبار ادبی و هنری)

یک استاد گرافیک و هنرهای تصویری نوشت: مرحوم دالوند که طی سال‌های اخیر در تاختن به هنر غربزده آرام نداشت، در واکنش به تلخی‌های شبه روشنفکران می‌گفت، هر آنچه لازم است تقدیم انقلاب می‌کنم.

صاحب‌خبر -

مسعود نجابتی، مدیرکل جشنواره هنرهای تجسمی مقاومت در یادداشتی به بهانه درگذشت احمدرضا دالوند، هنرمند گرافیست و تصویرساز نوشت: شهامت استاد احمدرضا دالوند ستودنی بود. رُک و با صراحت سخن می‌گفت و این اواخر در تاختن به هنرمندان غربزده و ادا و اطوارهای روشنفکرانه و رشد قارچ‌گونه گالری‌ها، لحظه‌ای آرام نداشت. بسیار مؤدب بود و زبانش از خشونت عاری، اما برای بسیاری تلخ و گزنده.
وی همچنین، یکی از نوشته‌های مرحوم دالوند، در واکنش به برخوردهای منفی شبه روشنفکران با وی را این گونه روایت کرده است: «بسم‌الله. سلام. مدتی است متوجه واکنش‌های منفی از سوی برخی اهل رسانه نسبت به خودم شده ام. برخوردهای سرد. بی‌اعتنایی و برائت از دالوند را دارم به عینه می‌بینم... در جنگ نرم آبرو که سهل است هر آنچه لازم است تقدیم انقلاب می‌کنم. اما اینان که اهالی رسانه‌اند و اغلب دانسته و گاهی ندانسته در شمار خائنان صف می‌بندند، سعی دارند تا مرا به انفعال بکشانند. نمی‌دانند که هر روز به درگاه خداوند تکرار می‌کنم: صراط الذین انعمت علیهم غیرالمغضوب علیهم و لاالضالین.توکل به خدای بزرگ.»

 

نظر شما