شناسهٔ خبر: 29940738 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

اخبار کوتاه

صاحب‌خبر -

 
  کشف 850 کیلوگرم مواد مخدر از تانکر قیر
پلیس تهران- جانشین فرمانده انتظامی پایتخت گفت: یک قاچاقچی حرفه‌ای مواد افیونی قصد انتقال مواد مخدر از یکی از استان‌های جنوبی کشور به تهران از طریق جاسازی در یک دستگاه کامیون حامل تانکر در پوشش حمل قیر را داشت که پس از 48 ساعت مراقبت های ویژه، این خودرو در بزرگراه آزادگان- تندگویان متوقف و در بازرسی های انجام شده از بخش‌های مختلف آن 695 کیلوگرم تریاک و 156 کیلو و 740 گرم حشیش کشف شد.
تولید روزانه هزار پتوی امدادی در هلال‌احمر
هلال‌احمر- مدیرعامل شرکت صنایع نساجی هلال ایران از تولید روزانه ۸۰۰ تا هزار تخته پتوهای امدادی شرایط اضطراری عمومی و پیچیده انواع حوادث در این شرکت برای آسیب‎دیدگان احتمالی خبر داد.
شروط سازمان غذا و دارو
برای صدور مجوز تراریخته
سلامت نیوز- سخنگوی سازمان غذا و دارو با تکذیب خبر تراریخته بودن 70 درصد مواد غذایی وارداتی، گفت: در حال حاضر فقط به محصولات تراریخته ای مجوز مصرف خوراکی و انسانی در کشور داده می شود که در درجه اول آن محصول گواهی سلامت از کشور مبدا داشته باشد، همچنین آن محصول در کشور مبدا مصرف شده باشد و نیز همزمان توسط یکی از نهادهای غذایی بین‌المللی از جمله اداره ایمنی غذایی اروپا EFSA گواهی ایمنی و سلامت داشته باشد.
کشف ۹ هزار حلقه لاستیک قاچاق
در جنوب تهران
میزان- رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ گفت: در بازرسی از یک انبار کالا‌های قاچاق در دولت‌آباد،  ۹ هزار و ۳۴۵ حلقه لاستیک با برند‌های مختلف و همچنین سه هزار و ۹۲۸ کارتن لوازم خودرو، آشپزخانه و منزل کشف شد که ارزش ریالی  آنها بین ۸ تا ۱۰ میلیارد تومان برآورد شده است.        
ابطال کارت ملی هوشمند
در صورت مفقودی
ایسنا- سخنگوی سازمان ثبت احوال با بیان اینکه افرادی که کارت ملی هوشمندشان را به هر دلیلی گم کرده‌اند بایستی ابتدا با مراجعه به ثبت ‌احوال، مفقودی کارت ملی هوشمندشان را اعلام و پس از آن برای دریافت کارت جدید ثبت‌نام کنند، گفت: پس از اعلام مفقودی کارت ملی، سریال کارت مفقودی در ثبت ‌احوال باطل و کارت فاقد اعتبار می‌شود.
امنیت در پیام‌رسان‌های داخلی
مطلوب است
خبرگزاری صدا و سیما- رئیس پلیس فتا ناجا با بیان اینکه پیام‌رسان‌هایی همچون گپ و آی‌گپ، بیسفون، بله، ایتا و سروش تاکنون جزو پیام‌رسان‌های داخلی هستند که فعالیتشان از سوی مرکز ملی فضای مجازی بلامانع اعلام شده و به عبارتی مورد تایید کشور است، گفت: خوشبختانه در ارزیابی‌های صورت گرفته امنیت پیام‌رسان‌های داخلی مطلوب است و هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد.
دانش‌آموز متأهل از مدرسه اخراج نمی‌شود
فارس- سرپرست معاونت آموزش و پرورش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان متأهل از مدرسه اخراج نمی‌شوند و امکان تحصیل آنها به چند روش از جمله ادامه حضور در مدارس روزانه بدون تغییر ظاهر و عدم صحبت درباره مسائل خانوادگی با دانش‌آموزان دیگر، ادامه تحصیل در مدرسه بزرگسالان، ثبت‌نام در مدرسه روزانه و فقط شرکت در امتحانات و امکان تحصیل در مراکز آموزش از راه دورفراهم است.

نظر شما