شناسهٔ خبر: 29940716 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

مدیرعامل راه آهن کشور:

303 کیلومتر مسیر تهران‌- همدان ریل‌گذاری شد

مدیرعامل راه آهن کشور گفت: در حال حاضر مسیر تهران- همدان به طول 303 کیلومتر ریل‌گذاری شده و در آینده‌ای نزدیک مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سعید محمدزاده در نشست بررسی وضعیت ریل‌گذاری و راه آهن استان همدان اظهار داشت: همچنین عملیات ریل‌گذاری قطعه نخست مسیر ملایر به همدان در حال انجام است و سعی در تسریع این طرح داریم.
وی افزود: این مسیر حایز اهمیت است چرا که تردد زائران را از استان‌های مرکزی به سمت عتبات عالیات آسان می‌کند. وی اظهار داشت: اربعین امسال زائران در خط ریلی مسیر تهران تا مهران و کربلا جابه‌جا شدند و حالا با ریل گذاری ملایر به همدان، مسیر تهران به کرمانشاه نیز نسبت به آنچه که در شبکه فعلی وجود دارد، 2 ساعت کوتاه‌تر می‌شود که برای زائران نیز بسیار حایز اهمیت است.
مدیرعامل راه آهن کشور با‌ اشاره به راه‌اندازی اداره کل راه آهن غرب کشور گفت: تشکیل این اداره سبب ارایه خدمات بهتر می‌شود. محمدزاده با ‌اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته پیرامون فعالیت تردد قطار همدان‌– مشهد گفت: تردد قطار در این مسیر هم اینک از هفته‌ای یک قطار، به یک روز در میان افزایش یافته و خط تهران همدان نیز با اصلاح ارتباط مسیر و پیگیری در تامین ناوگان راه‌اندازی می‌شود.
طرح احداث راه آهن همدان‌- تهران در سفر پر خیر و برکت رهبرمعظم انقلاب در سال 83 به همدان مصوب شد.
نخستین قطار مسیر همدان‌- مشهد تیر ماه سال گذشته انجام شد.

برچسب‌ها:

نظر شما