شناسهٔ خبر: 29936790 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

وزیر علوم: لیست سیاه سخنرانی نداریم

ایرنا

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه جلسه هیأت دولت، اظهار کرد: لیست سیاهی برای سخنرانی در مراسم روز دانشجو نداریم و ملاک ما برای دعوت از سخنرانان، تصمیم گیری های هیأت سه نفره در دانشگاه ها است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شفاف، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه جلسه هیأت دولت، اظهار کرد: لیست سیاهی برای سخنرانی در مراسم روز دانشجو نداریم و ملاک ما برای دعوت از سخنرانان، تصمیم گیری های هیأت سه نفره در دانشگاه ها است.

منصور غلامی پس از پایان جلسه امروز - چهارشنبه - هیأت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگاری در خصوص سخنرانان روز دانشجو و ادعای برخی تشکل های دانشجویی در خصوص عدم صدور مجوز برای حضور سخنرانان در دانشگاه ها، گفت: لیست سیاهی برای سخنرانی در کشور نداریم. در دانشگاه ها یک هیأت سه نفره متشکل از رئیس دانشگاه، رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و نماینده وزیر علوم وجود دارد که در این زمینه تصمیم گیری می کنند.

این مقام مسئول در وزارت علوم، افزود: در استان ها با توجه به شرایط خاص و سوابقی که وجود دارد برای سخنرانی افراد با شورای تامین استان و نهادهای امنیتی هماهنگی های لازم در مواردی که خودشان تشخص دهند، صورت می گیرد اما نوعاً ضرورت ندارد تمام موارد نیاز به مشورت داشته باشد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص عدم برگزاری برخی سخنرانی ها در دانشگاه ها، اظهار کرد: ممکن است این موارد همان مصلحت های تشخیصی شورای تامین استان باشد اما اصل برای ما،تصمیم گیری های شورای سه نفره است.

غلامی همچنین در پاسخ به سوالی در این مورد که مخالفان دولت بیشتر از موافقان دولت در نشست های روز دانشجو سخنرانی کردند، خاطرنشان کرد: این نکته را قبول دارم تعداد سخنرانی کسانی که نقد دولت را مطرح می کردند، بیشتر بوده است؛ اما آن طرف هم کسانی نبودند که بیایند بحث یا صحبت کنند. در این مواقع شاهد بودم که بیشتر دانشگاه ها ترجیح دادند این نشست ها را به صورت مناظره ای برگزار کنند تا دانشجویان از نظرات هر دو طرف برخوردار شوند.

برچسب‌ها:

نظر شما