شناسهٔ خبر: 29936632 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

نگاهي به نقل و انتقالات احتمالي نيم فصل؛ تيم هاي مدعي به دنبال کهکشاني شدن!

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- تيم هاي مدعي قهرماني در ليگ برتر، بي صبرانه منتظر شروع نقل و انتقالات هستند!
به گزارش سرويس ورزشي آريا، برانکو سرمربي تيم پرسپوليس براي تعطيلات نيم‌فصل يک اردوي آماده‌سازي براي تيمش در نظر گرفته و به احتمال فراوان اين اردو در کشور قطر برگزار خواهد شد. برانکو خواهان برگزاري اردو در کمپ اسپاير در شهر دوحه شده و مقدمات اين کار از سوي مسئولان باشگاه پرسپوليس در حال انجام است تا سرخ‌پوشان در نيم‌فصل ليگ برتر آماده‌سازي خود را در اين کمپ برگزار کنند. البته هنوز قراردادي بين باشگاه پرسپوليس و کمپ اسپاير به امضا نرسيده اما احتمالا طي روزهاي آينده اين اتفاق رخ خواهد داد.
از طرفي بازيکناني همچون سروش رفيعي، مهدي ترابي و مهدي شيري نيز به جمع سرخپوشان اضافه خواهند شد. مهدي ترابي در خصوص پيوستن به پرسپوليس گفت: واقعا هيجان زيادي دارم و هرچه به حضور در پرسپوليس نزديک‌تر مي‌شوم، هيجان واشتياقم بيشتر مي‌شود. اميدوارم که بتوانم در پرسپوليس عملکرد خوبي داشته باشم تا هم مربيان و هم هواداران پرسپوليس از من راضي باشند. مطمئن هستم که نيم‌فصل دوم براي پرسپوليس يک نيم‌فصل فوق‌العاده خواهد بود.
صحبت از اين است که برانکو تو را در خط حمله پرسپوليس به کار بگيرد.
باور کنيد تا الان هيچ صحبتي با آقاي برانکو يا ساير مربيان پرسپوليس نداشته‌ام و منتظرم اين يک بازي هم طي شود تا به تمرينات پرسپوليس بروم اما اين را بگويم که هر کجا مربيان صلاح بدانند بازي مي‌کنم و براي من پست يا جايي که بازي کنم مهم نيست. هر کجا آقاي برانکو صلاح بداند بازي خواهم کرد و تنها کاري که مي‌توانم بکنم اين است که تلاش کنم تا مربيان و هواداران از من راضي باشند.
حضور در پرسپوليس يک چالش جديد براي تو به حساب مي‌آيد. با اين چالش جديد چطور کنار مي‌آيي؟
قبل از اينکه با پرسپوليس قرارداد امضا کنم به اين چالش جديد فکر مي‌کردم و خيلي دوست داشتم بتوانم در يک فضاي متفاوت حضور پيدا کنم. مي‌دانم کار در پرسپوليس بسيار سخت است، اما من پرسپوليس را با قلب و مغزم انتخاب کردم و همه تلاشم را خواهم کرد تا عملکرد خوبي در اين تيم داشته باشم.
حتماً شرايط پرسپوليس را دنبال مي‌کني. وضعيت اين تيم را چطور ارزيابي مي‌کني؟
همه مي‌دانند که پرسپوليس وضعيت سختي دارد؛ چراکه اين تيم از دو پنجره نقل و انتقالات محروم بود و از طرفي چند بازيکن هم از اين تيم جدا شدند اما اين مسئله براي آنها بهانه نبود و همه ديدند که بازيکنان پرسپوليس اينقدر خوب کار کردند که الان همه ايران از پرسپوليس صحبت مي‌کنند. مطمئنا با باز شدن پنجره نقل و انتقالات وضعيت پرسپوليس هم بهتر خواهد شد.
پرسپوليس نيم فصل دوم با حضور تو، سروش رفيعي، مهدي شيري، مهدي شريفي و احتمالا چند بازيکن ديگر يک پرسپوليس جذاب خواهد بود. نظرت در اين خصوص چيست؟
مطمئنا حضور بازيکنان جديد مي‌تواند وضعيت پرسپوليس را خيلي بهتر از قبل کند، اما به هر حال اين تيم چارچوب خاص خودش را دارد. همان‌طور که در نيم‌فصل اول پرسپوليس بازي‌هاي فوق‌العاده‌اي انجام داد مطمئنا در نيم‌فصل دوم هم شرايط همين گونه خواهد بود و در نيم‌فصل دوم هم نتايجي خواهيم گرفت که همه مردم آن را دوست داشته باشند.
اما آبي هاي پايتخت نيز در فکر تقويت خود خواهند بود. شفر درمورد اينکه برنامه نيم فصل خود را به باشگاه داده يا نه گفت:
از 4-3هفته قبل ما در اين مورد مشغول صحبت بوديم و با مديران باشگاه صحبت کرديم 4-3 گزينه براي نيم فصل داريم بايد در نيم فصل اردو بزنيم و اين بسيار مهم است. مديرعامل باشگاه هم روي اين مساله کار مي‌کند و بزودي تاييد نهايي را مي‌گيرد و مشخص مي‌شود کدام گزينه نهايي خواهد شد براي ما اعلام مي‌کند.  
وي در پاسخ به اين سوال که آيا قرار است اردوي آبي پوشان در جزيره کيش برگزار شود زيرا بهرام افشارزاده تاييد کرده استقلال و پرسپوليس در يک تورنمنت چهارجانبه شرکت مي‌کنند گفت:
جزيره کيش در اولويت‌بندي برنامه‌ها ما در رده سوم است. کيش جزيره‌اي زيبا است ولي براي ما مهم است که اردو در خارج از کشور برگزار کنيم.  

ديگر تيمي که به نظر قصد خري چند بازيکن را خواهد داشت، تراکتورسازي است.  تراکتورسازي با خريد بازيکنان خارجي با کيفيت بدون توجه به قيمت بالاي آنها نشان داد که در مسير کهکشاني شدن قدم برداشته است. آنتوني استوکس، مهاجم سرشناس ايرلندي که سابقه آقاي گلي ليگ اسکاتلند را داشت به عضويت تيم تراکتورسازي در آمد. هري فوريستر به عنوان اولين بازيکن انگليسي تاريخ ليگ برتر ايران به تراکتورسازي پيوست و يوکي سوگيتاي ژاپني به عنوان يکي از موفق ترين خريدهاي تابستاني تراکتور، سرخ پوش شد. لي هري اروين، مهاجم اسکاتلندي نيز پس از آغاز ليگ برتر به عضويت تيم تراکتورسازي در آمد؛ او در شرايطي به تراکتورسازي پيوست که فوريستر به ماشين سازي منتقل شده بود. هيجان انگيزترين بخش نقل و انتقالات تابستاني تراکتورسازي اما چيز ديگري بود. با انجام بازي روز جمعه، تراکتورسازي رسما کار خود را در نقل و انتقالات زمستاني آغاز خواهد کرد. البته پيش از آغاز رسمي نقل و انتقالات در باشگاه تراکتورسازي، گمانه زني ها در مورد نفراتي که قرار است به اين تيم ملحق شوند آغاز شده است.
برخلاف بازيکنان خارجي، بازيکنان داخلي که شايعاتي در مورد حضورشان در تراکتورسازي شنيده شده، شانس بيشتري براي پوشيدن پيراهن تراکتور در نيم فصل دوم را دارند. علي رغم ادعاهاي اخير در مورد اينکه هنوز هيچ مذاکره اي با هيچ بازيکني انجام نشده، منابع آگاه خبر مي دهند که چند ستاره داخلي به شدت در تيررس تراکتور قرار دارند و صحبت هاي مقدماتي بين طرفين نيز انجام شده است. جدي ترين گزينه داخلي تراکتورسازان در نقل و انتقالات زمستاني، رضا قوچان نژاد است. ملي پوش سابق فوتبال ايران که پس از پايان جام جهاني 2018 از دنياي ملي خداحافظي کرد يکي از گزينه هاي احتمالي خط حمله تراکتورسازي در نيم فصل دوم است. او در حال حاضر در تيم آپوئل نيکوزيا حضور دارد. شرايط اين فصل گوچي در آپوئل چندان رضايت بخش نيست و در اکثر بازي ها شاهد نيمکت نشيني او هستيم. چنين شرايطي، احتمال جدايي اين بازيکن را قوت بخشيده و بر اساس اخبار موثقي که البته رسمي نيستند، باشگاه تراکتورسازي به توافقات قابل توجهي با ملي پوش سابق فوتبال ايران دست يافته و احتمال مي رود که گوچي، تبديل به بازيکن تراکتور در ليگ هجدهم شود.

نظر شما