شناسهٔ خبر: 29936155 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نیویورک تایمز:

«تراژدی یمن» ساخت آمریکا با اجرای سعودی + تصویر

روزنامه «نیویورک تایمز» در مقاله ای با اشاره به تراژدی انسانی در یمن نوشته است که این کابوس امروز یمنی حاصل فروش انبوه تسلیحات آمریکایی به ائتلاف عربی به رهبری عربستان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الخلیج آنلاین، روزنامه «نیویورک تایمز» در مقاله ای با عنوان« تراژدی در یمن ساخت آمریکا» به بررسی وضعیت در یمن و آمار فروش سلاح واشنگتن به عربستان و روایت واقعی از داستان زندگی افرادی می پردازد که در منطقه «أرحب» در ریف صنعاء در حمله هوایی سپتامبر 2016 میلادی زندگی خود را ازدست دادند.

در این مقاله آمده است که حمله هوایی در ارحب هنگامی رخ داد که تعدادی از روستاییان درحال حفر چاه بودند و در این حمله تعدادی از ساکنان این منطقه کشته شدند و تعدادی نیز اعضای بدنشان قطع شد.

اليمن

نیویورک تایمز در این مقاله به پیامدهای این بمباران اشاره کرده و نوشته است که آثار این بمباران همچنان در این منطقه باوجود گذشت دو سال از این حادثه دیده می شود.

این روزنامه به نقل از یکی از پزشکان نوشته است که زخمی های جنایت أرحب را هنگامی که به بخش اورژانس در بیمارستان الثوره در صنعاء رساندند، دیدند که راهرو ها مملو را بیمار و اعضای خانواده هایی بود که مورد حملات هوایی قرار گرفتند.

 

نیویورک تایمز به انتشار تصاویر تعدادی از کودکان و جوانان و سالمندان یمنی اقدام کرده است که اعضای خانواده خود را این حمله از دست دادند که بر اساس این آمار تعداد کشته شدگان جنایت أرحب 31 نفر و تعداد زخمی 42 نفر بود.

در این مقاله آمده است که بمب های استفاده شده در این حمله نشان از آن دارد که این بمب ها را وزارت دفاع آمریکا در اختیار عربستان گذاشته است، چرا که اثبات شده که یک شرکت در تگزاس آن را تولید کرده است.

اليمن

این روزنامه نوشته است که از آغاز جنگ یمن در سال 2015 میلادی تاکنون، سازمان ملل متحد، سازمان های حقوق بشر مختلف نسبت به خسارت های جانی و مادی که به غیرنظامیان و منازل آنها در حملات ائتلاف عربی وارد آمده است، هشدار دادند.

 

براساس این مقاله، در سال 2015 میلادی، آمریکا یک ناو هواپیمابر، کشتی موشک های هدایت شده، کشتی های جنگی دیگر برای کمک به عربستانی ها در اعمال محاصره و تحریم یمن ارسال کرد.

نیویورک تایمز تاکید کرده است که بمب های عربستان ، کارخانه ها، جاده ها، پل ها، بیمارستان ها، چاهها، مراسم های عروسی و عزاداری، تجمع های زنان، اتوبوس مدارس مملو از کودک در یمن را هدف قرار داده است.

 

برهمین اساس، محاصره تحمیلی عربستان بر مناطق تحت سیطره حوثی ها به بهانه ممنوعیت ورود سلاح به آنها تشدید شده است و هدف از این اقدان دستیابی به کمک های انسانی و غذایی در یمن است.

نیویورک تایمز نوشته است  که  85 هزار کودک زیر پنج زندگی خود را به علت محاصره و حملات هوایی از دست دادند و بیماری وباء در 21 استان یمن شیوع یافته است.

اليمن

این روزنامه آمریکایی تاکید کرده است که عربستان از حمایت تسلیحاتی آمریکا برخوردار است و ریاض میلیاردها دلار سلاح در دوره ریاست جمهوری های پیشین «بیل کلینتون»، «بوش پدر» و «باراک اوباما» خریداری کرده است.

در این مقاله آمده است که «باراک اوباما» رئیس جمهوری پیشین قبل از پایان ریاستش فروش بمب های هوشمند به عربستان را با هدف کاهش میانگین مرگ و میر در میان غیرنظامیان یمنی متوقف کرد.

در همین حال، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری کنونی در اولین سفر خارجی خود به عربستان به عنوان رئیس جمهوری آمریکا، فروش سلاح به این کشور را که اوباما متوقف کرده بود، ازسر گرفت. اگرچه کنگره برای اتخاذ برنامه ای به منظور توقف فروش سلاح به این کشور تلاش کرده است.

اليمن

این روزنامه نوشته است که مهمترین مسئله این است که عربستان، میلیارد دلار سلاح پیشرفته برای کمک به این کشور فروخته است.

در این مقاله براساس «دادهای انتقال سلاح در موسسه تحقیقاتی بین المللی صلح وابسته به موسسه بین المللی استکهلم» آمده است که میزان سلاحی که واشنگتن به عربستان داده است، شامل هواپیما، بمب های لیزری، بمب های گازی، موشک های هوا به زمین است.

 

برچسب‌ها:

نظر شما