شناسهٔ خبر: 29934072 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پروژه قطار مشهد - گلبهار در انتظار ابلاغ اعتبار است

تخصیص سهم 15 درصدی دولت از فاینانس پروژه قطار مشهد - گلبهار به میزان 25 میلیون یورو هنوز انجام نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار امروز با بیان این مطلب گفت: این تخصیص اعتبار همچنان در انتظار ابلاغ سازمان برنامه و بودجه است.پروژه قطار مشهد - گلبهار در انتظار ابلاغ اعتبار است

هومن گریوانی افزود: کل مبلغ فاینانس پروژه قطار مشهد - گلبهار 186 میلیون یورو است.

وی گفت: سهم طرف خارجی از این مبلغ 85 درصد و سهم کارفرما (دولت) 15 درصد است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار افزود: دولت با تخصیص این مبلغ از صندوق توسعه ملی موافقت و آن را برای اجرا به سازمان برنامه و بودجه محول کرده است.

گریوانی گفت: در صورت جاری شدن فاینانس، روند اجرای پروژه قطار سریع السیر مشهد - گلبهار با شتاب بیشتری ادامه می یابد.

او افزود: تاکنون 36 کیلومتر از مسیر 40 کیلومتری پروژه قطار سریع السیر گلبهار - مشهد تملک شده و چهار کیلومتر از آن باقی مانده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار گفت: این زمین ها در تملک افراد حقیقی و حقوقی بوده و تاکنون با مشارکت و همراهی دستگاه های اجرایی و افراد حقیقی بخش عمده ای از مسیر تملک شده است.

گریوانی افزود: چهار کیلومتر باقی مانده از مسیر نیز در زمین های حکمت، حسن آباد و زعفرانیه در محدوده چاه خاصه واقع شده است.

وی گفت: مذاکرات با تعاونی مربوطه برای بازگشایی باقیمانده مسیر مترو مشهد - گلبهار ادامه دارد که امید است به زودی تفاهم نامه این قطعه به امضا برسد و پیمانکار نسبت به فرآیند زیرسازی اقدام کند.

گریوانی افزود: تاکنون زیرسازی قطعه نخست پروژه به طول 8.5 کیلومتر و قطعه دوم به طول 10 کیلومتر انجام شده و زیرسازی قطعه سوم به طول 18.5 کیلومتر در حال اجرا است.

 

نظر شما