شناسهٔ خبر: 29932968 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

آیت الله محمدی ری شهری:

یکی از مهمترین دلایل پیروزی انقلاب اسلامی اعتماد مردم به روحانیت است، باید مراقب و حافظ این اعتماد باشیم

به مناسبت گرامیداشت هفته ولادت حضرت عبدالعظیم(ع)، جمعی از روحانیون و علماء شهرستان ری، مداحان و مجریان با تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) دیدار کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران؛ در این جلسه تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) ضمن عرض خوش آمدگویی به همه خدمتگزاران سنگر روحانیت، قرآن و اهل بیت(ع) و تبریک هفته بزرگداشت حضرت عبدالعظیم(ع) گفت: بی تردید یکی از مهمترین دلایل پیروزی انقلاب اسلامی اعتماد مردم به روحانیت بود و دشمن نیز این رمز و راز را متوجه و یکی از اهداف مهم خود را مقابله و مبارزه با روحانیت قرار داده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: دشمن در گذشته نهایت تخریب و توطئه ای که می توانست علیه روحانیت انجام دهد، ساختن شعار و راه انداختن حرف های بی اساس بین مردم بود، چون در آن زمان دستگاه ها و ابزارهای تبلیغاتی مثل امروز وجود نداشت، اما اکنون در شبکه های اجتماعی متأسفانه سیل تهمت های مختلف، دروغ و شایعه علیه روحانیت به حالت خصمانه وجود دارد و دلیل این هجمه ها این است که این افراد از روحانیت ضربه خورده اند و می دانند اگر بخواهند روحانیت را از بین ببرند تنها راه آن ایجاد فاصله میان مردم و روحانیت است.

رئیس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث بیان داشت: ممکن است بعضی ضعف ها باشد که هست، اما این رفتار دشمن روشی حساب شده است، این ها برای ضربه زدن به نظام به روحانیت صدمه وارد می کنند و با روش های مختلف عملیات روانی بر علیه روحانیت در میان مردم پایه ریزی می کنند.

آیت الله محمدی ری شهری ادامه داد: هر خدمتگزاری در هر نقطه ای از کشور باید به گونه ای عمل کند که موجب شادی دشمن نشود و در جهت خواست دشمن حرکت نکند و با عملکرد خود فاصله ای میان مردم و خصوصا نسل جوان ایجاد نکند و همچنین مردمی بودن و ارتباط موثر با مردم و نفوذ در دل های مردم در این مسیر دارای اهمیت ویژه ای است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: البته یکی از انحرافات در این مسأله، نفوذ در دل های مردم و راضی ساختن مردم به قیمت نارضایتی خداست که باید از این مسئله به خدا پناه برد و کسانی که بدون علم مسائل را مطرح می کنند و با طرح مسائل بی پایه در سخنرانی ها و مداحی ها و شعرهایشان خواست مردم را بر خواست خدا ترجیح می دهند، دچار این انحراف اساسی می شوند.

آیت الله محمدی ری شهری گفت: در روایت است اگر کسی دنبال رضایت و خوشنودی مردم باشد و رضایت الهی برایش مهم نباشد، خداوند امر را به خودش واگذار می کند و در نهایت آن هایی که از او تمجید کرده اند، او را مذمت می کنند و اگر عکس این مطلب انجام شد، خداوند بین او و مردم را اصلاح می کند و او را روزی می رساند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) در پایان اظهار داشت: انسان باید هر رفتارش برای کسب رضای خداوند باشد زیرا اگر انسان تقوا پیشه کند، خداوند برای او گشایش ایجاد خواهد کرد و از راهی که نمی داند، به او روزی می دهد، پس همه ما باید تلاش کنیم که رابطه ما با خدای متعال بیشتر و تلاش ما برای کسب رضای الهی و تحکیم بنیان های نظام مقدس جمهوری اسلامی بیشتر شود.

 

نظر شما