شناسهٔ خبر: 29932131 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

وزیر علوم در حاشیه جلسه هیأت دولت:

لیست سیاهی برای سخنرانان نشست‌های روز دانشجو نداریم

وزیر علوم گفت: لیست سیاهی برای سخنرانی در مراسم روز دانشجو نداریم و ملاک ما برای دعوت از سخنرانان، تصمیم گیری های هیأت سه نفره در دانشگاه ها است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «منصور غلامی»، وزیر علوم، در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در ارتباط با حذف کنکور گفت: حذف مرحله کنکور جزو مصوبات قانونی است که برای انجام آن تکلیف قانونی وجود دارد و در شورای سنجش و پذیرش دانشجو مصوب شده است.

وی افزود: سازمان سنجش آموزش کشور قبل از شروع ثبت نام کنکور سراسری سال 98 اسامی رشته ها و جزئیات آن را منتشر می کند و حدود 80 درصد رشته ها بدون کنکور داوطلبان را در دانشگاه ها می پذیرند.

غلامی اظهار کرد: طرح ساماندهی آموزش عالی آماده شده که قبل از پایان امسال مراحل اجرای در سطح کشور ابلاغ خواهد شد. این طرح، بر صرفه جویی در هزینه های مجموعه آموزش عالی و ارتقای کیفیت آموزش عالی تاکید دارد.

غلامی  با اشاره به «هفته پژوهش و فن‌آوری» گفت: وجود نمایشگاه هفته پژوهش و فن‌آوری یک بازار کنار پژوهشگاه است که دستگاه های بخش‌های تولیدی نیازهایشان را عرضه می‌کنند. در اینجا متقاضی و ارائه دهنده خدمات علم و فن‌آوری یکدیگر را پیدا می‌کنند. سال‌های قبل نزدیک به 700میلیارد تومان قرار داد بین صنعت و دانشگاه داشتیم . امسال پیش‌بینی می‌کنیم شاهد رویداد خوبی در هفته پژوهش باشیم.

غلامی در ارتباط با استیضاح خود نیز گفت: این موضوع را باید از مجلس بپرسید. تعداد کسانی که نقد دولت را در دانشگاه طرح می‌کردند؛ بیش تر بود اما همه بودند.

نظر شما