شناسهٔ خبر: 29928633 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

فرماندار اسدآباد:

مطالعاتی برای احداث تونل گردنه اسدآباد انجام نشده است

کریم حمیدوند گفت: پیشنهاد احداث تونل در گردنه اسدآباد را ارائه دادیم اما هنوز مطالعاتی در این حوزه انجام نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، سالیان سال است که گردنه اسدآباد در مسیر اصلی اتصال نقاط مختلف کشور با غرب به دلیل موقعیت نامناسب کوهستانی شاهد بروز حوادث مختلفی است.

سال‌هاست که بحث احداث تونل نیز در این گردنه مطرح است اما هنوز به سرانجام نرسیده و اقداماتی هم که در راستای اصلاح مسیر انجام شده با این وجود که توانسته حدودی تا تأثیرگذار باشد اما هنوز چند مشکل عمده از جمله کولاک و مه را برطرف نکرده است،

فرماندار اسدآباد در این خصوص اظهار کرد: پیشنهاد احداث تونل در گردنه اسدآباد را ارائه دادیم اما هنوز مطالعاتی در این حوزه انجام نشده است.

کریم حمیدوند با بیان اینکه این موضوع با معاون وزیر راه و شهرسازی در میان گذاشتیم، افزود: وضعیت گردنه و تردد خودروهای سه استان، عبور خودروهای حامل کالاهای صادراتی  و موارد دیگر که نشان دهنده اهمیت این گردنه است، به سمع و نظر معاون وزیر راه رسید.

وی گردنه اسدآباد را یک منطقه توریستی با منظری زیبا دانست که برای گردشگران جذاب است.

فرماندار اسدآباد با اشاره به اینکه رفت و آمد خودروهای سنگین و ترمز گرفتن آنان باعث آلودی ناشی از سابیدگی لنت و گاها متأثر از مواد شیمیایی و فرآورده‌های نفتی شده است، تصریح کرد: این مسأله باعث می‌شود از این جاذبه گردشگری نتوانیم به خوبی بهره‌برداری کنیم.

وی با بیان اینکه احداث یک تونل برای خودروها  به ویژه خودروهای سنگین باعث کاهش استهلاک می‌شود، ادامه داد: با احداث یک تونل مشکل مه‌گرفتگی نیز برطرف شده و مسیر کوتاه‌تر می‌شود.

حمیدوند با اشاره به اینکه قول دادند تا در سال جاری بودجه لازم برای انجام مطالعات تأمین کنند، خاطرنشان کرد: با پیگیری نماینده مردم شهرستان در مجلس تیم متخصص برای مطالعه و بررسی لازم به شهرستان می‌آیند.

وی با بیان اینکه اگر تونل هم احداث نشود، راه موجود باید استانداردسازی و اصلاح شود، گفت: در پیچ‌های خطرناک باید تعریض و بین دو باند نیوجرسی قرار گیرد تا این جاده نیز قابل استفاده شود.

 

نظر شما