شناسهٔ خبر: 29920795 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار کوتاه

صاحب‌خبر -

خداحافظی پریناز ایزدیار با «بینوایان»

نیلوفر خوش‌خلق از هفتم دی‌ماه جایگزین پریناز ایزدیار در نقش «فانتین» در نمایش موزیکال «بینوایان» می‌شود. به گزارش نقل از روابط نمایش، ایزدیار به دلیل آغاز کار خود در یک پروژه سینمایی از ادامه همراهی با این پروژه نمایشی در دوره تمدید اجرا باز ماند و خوش‌خلق جایگزین وی شد. این در حالی است که پریناز ایزدیار تا ششم دی ماه در نقش فانتین در نمایش موزیکال «بینوایان» روی صحنه می‌رود و پیش‌فروش بلیت‌های نمایش همچنان تا ۱۴ دی ادامه دارد و علاقه مندان می‌توانند اقدام به خرید بلیت در روز مورد نظر خود کنند. تاکنون بیش از  ۶۰ هزار نفر به تماشای این نمایش نشستند و بیش از ۹۰ هزار نفر اقدام به خرید بلیت کرده‌اند. نیلوفر خوش خلق کار بازیگری را از سال 1377 و با بازی در سریال روزگار جوانی آغاز کرد.  در سال 1379 با فیلم مونس وارد عرصه سینما شد و در همان سال در فیلم سینمایی مانی و ندا به همراه همسرش امین حیایی به ایفای نقش پرداخت. حسین پارسایی کارگردانی این نمایش را برعهده دارد و بردیا کیارس رهبر ارکستر موسیقی این نمایش است. پارسا پیروزفر، نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار، سحر دولتشاهی، هوتن شکیبا، اشکان خطیبی و امیرحسین فتحی (به ترتیب حضور صحنه‌ای) به همراه حدود ۳۰۰ بازیگر، خواننده و نوازنده در این اجرا حضور دارند. سیامک احصایی طراح صحنه، سارا اسکندری طراح چهره‌پردازی، شیمامیرحمیدی طراح لباس، علی براتی طراح حرکت، بامداد افشار طراح صدا، مرتضی نجفی طراح نور، فراز اسکندری ویدئو دیزاینر، هاسمیک کاراپتیان سرپرست بخش آوازی و سحر ستوده به عنوان مترجم و ترانه سرا دیگر عوامل این نمایش موزیکال هستند. محمدصادق رنجکشان سرمایه‌گذار این پروژه است و میثم احمدی و محمد قدس تهیه‌کنندگی آن را برعهده دارند.

اکران رایگان «دارکوب» برای دانشجویان 

بنابر تصمیم تیم تهیه و تولید «دارکوب»، این فیلم به جبران اکران فیلم با چراغ روشن توسط مسئولان دانشگاه اراک، پنج‌شنبه صبح به صورت رایگان برای دانشجویان اراکی به نمایش گذاشته می‌شود. به گزارش ایسنا، به دعوت عوامل تهیه و تولید دارکوب، سینما فرهنگ «اراک» پنج‌شنبه ۲۲ آذر ساعت ۹:۳۰صبح به صورت رایگان و با چراغ خاموش برای نمایش فیلم سینمایی «دارکوب» به کارگردانی بهروز شعیبی، میزبان دانشجویان خواهد بود. دانشجویان می‌توانند با ارائه کارت دانشجویی، در این سانس اختصاصی به تماشای دارکوب بنشینند.  سیمای مهر، پخش کننده دارکوب، این نمایش ویژه را به جبران اکران توهین‌آمیز این فیلم در بنابر تصمیم مسئولان دانشگاه اراک برنامه‌ریزی کرده است. در اکران دانشگاه اراک، فیلم دارکوب به دلیل حضور همزمان خانم‌ها و آقایان در سالن، با چراغ روشن به نمایش درآمد که این کار با واکنش سیدمحمود رضوی، تهیه کننده فیلم روبرو شد.

آغازهفته فیلم کن در آرژانتین

هفته فیلم کن که با نمایش شش فیلم از برترین آثار دوره اخیر این رویداد سینمایی همراه خواهد بود، در شهر بوینوس آیرس پایتخت آرژانتین آغاز به کار کرد. به گزارش ایسنا، در این رویداد سینمایی که از تاریخ ۱۰ تا ۱۶ دسامبر (۱۹ تا ۲۵ آذر) با همکاری جشنواره فیلم کن و «Ventana Sur» به عنوان بازار سینمایی پیشتاز در آمریکای جنوبی برگزار می‌شود و میزبان نمایش پنج فیلم از بخش‌های اصلی جشنواره کن ۲۰۱۸ و یک فیلم از بخش «دوهفته کارگردانان» کن خواهد بود. فیلم «دزدان فروشگاه» برنده نخل طلای کن به کارگردانی «هیروکازو کورئیدا» یکی از فیلم‌هایی است که در هفته فیلم کن در بوینوس آیرس به روی پرده می‌رود. این فیلم که در جوایز اسکار ۲۰۱۹ نماینده ژاپن در شاخه بهترین فیلم غیرانگلیسی نیز انتخاب شده است، درباره خانواده‌ای است که به اعمال بزهکارانه خرد می‌پردازند و به موضوع فقر در ژاپن اشاره دارد.  فیلم لبنانی «کفرناحوم» ساخته «نادین لبکی» برنده جایزه هیات داوران کن، «داگمن» ساخته «متئو گارونه» نماینده سینمای ایتالیا در اسکار ۲۰۱۹ و برنده جایزه بهترین بازیگر مرد کن، «مرز» برنده جایزه بهترین فیلم بخش نوعی نگاه کن به کارگردانی علی عباسی کارگردان ایرانی-سوئدی و «اوج» از «گاپسر نوئه» کارگردان دانمارکی حاضر در بخش دو هفته کارگردانان کن ۲۰۱۸، فیلم‌های دیگری هستند که در هفته فیلم کن در آرژانتین به نمایش گذاشته می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما