شناسهٔ خبر: 29920663 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار کوتاه

صاحب‌خبر -

رهبر انقلاب:
دشمن در تهاجم به معنویات نیز همچون جنگ سخت
شکست خواهد خورد

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران کنگره‌ی شهدای استان خراسان جنوبی که در تاریخ ۱۴ آبان ۹۷ برگزار شده بود، صبح دیروز (سه‌شنبه) در محل این همایش در بیرجند منتشر شد.
به گزارش ایسنا، حضرت آیت الله خامنه‌ای در این دیدار، استان خراسان جنوبی را استانی مؤمن‌خیز و عالم‌پرور خواندند و با تجلیل از سابقه حضور پر شور و مؤثر مردم این استان در نهضت انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، گفتند: امروز بزرگداشت شهیدان از بهترین و شریف‌ترین کارهاست و کشور به آن احتیاج دارد.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تهاجم خطیر دشمنان در مسائل معنوی، افزودند: البته رویش‌های انقلاب در سراسر کشور محسوس است و با تلاش و گسترش این رویش‌ها، دشمن در تهاجم به معنویات نیز همچون جنگ سخت، شکست خواهد خورد.
ایشان با تأکید بر لزوم برگزاری با کیفیت بزرگداشت شهیدان و ثبت و ضبط خاطرات و شرح احوال آنان، گفتند: شهیدان عزیز در زمان حیاتشان با جان خود وارد میدان دفاع شدند، و امروز با هویت و معنویت خود از کشور و اسلام دفاع می‌کنند، بنابراین دفاع مقدس تمام‌شدنی نیست و یک حقیقت در حال پیشرفت است.

بخش اعظمی از عوامل حادثه تروریستی چابهار دستگیر شدند

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدید هیاتی از این کمیسیون از چابهار گفت که طبق بررسی‌های اولیه بخش اعظمی از عوامل حادثه تروریستی چابهار شناسایی و دستگیر شدند و قطعا به مجازات خود می‌رسند.
حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با ایسنا، در توضیح بازدید هیاتی از کمیسیون امنیت ملی از چابهار، اظهار کرد: بخشی از بازدیدهای ما مربوط به بررسی حادثه تروریستی چابهار بود، اتفاقی که پشت آن راهبرد تخریبی سیاسی قرار داشت.
وی توضیح داد: چابهار؛ منطقه‌ای که جمهوری اسلامی ایران روی توسعه آن حساب ویژه‌ای کرده و حتی در قانون برنامه ششم توسعه بر آن تاکید شده که چابهار منطقه ویژه‌ای شود. در مسائل تحریمی هم آمریکا در بازی سیاسی چابهار را از حوزه تحریم خارج کرده است.
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که اقدام تروریستی در چابهار با هدف ناامن نشان دادن این منطقه صورت گرفت، ادامه داد: روند توسعه فعلی این منطقه بر اساس روال خود پیش می‌رود و مسئولان فعالیت خود را ادامه می‌دهند.
فلاحت‌پیشه با بیان این‌که در این بازدید کل مرزهای آبی چابهار را با دو دید بررسی وضعیت امنیتی و خلاءهای آن بازدید خواهیم کرد، اظهار کرد: در شرایطی مرزهای آبی را مورد بازدید قرار می‌دهیم که بودجه پیشنهادی سال آینده دولت برای مرزها یک پنجم بودجه مورد نظر کمیسیون است. اعتقاد ما بر این بود که بودجه برای امنیت مرزها باید پنج برابر شود.

تاکید بر ضرورت بیان مطالب کارشناسی از تریبون‌ها

یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: باید به سمت تخصصی کردن تریبون‌ها پیش رفت و از بیان مطالب غیر کارشناسی از طریق تریبون‌ها پرهیز کرد.
قاسم میرزایی نیکو در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ضرورت بیان مطالب کارشناسی از تریبون‌ها اظهار کرد: یکی از مشکلات امروز جامعه بیان مطالب غیر کارشناسی از تریبون‌های رسمی است ما باید به سمت تخصصی کردن تریبون‌ها برویم و به جای بیان مطالب غیر تخصصی و غیر علمی به سمت عمل کردن پیش برویم. قطعا بازتاب اجتماعی آن از صحبت کردن بهتر خواهد بود.
نماینده مردم دماوند در مجلس تصریح کرد: باید در بیان آمارها و مسائلی که از تریبون‌های رسمی اعلام می‌شود دقت کرد. هر مطلبی که از سوی هر مسئول و یا فرد شناخته شده‌ای اعلام می‌شود باید پشتوانه علمی و تخصصی داشته باشد. سخنرانی بدون اطلاعات کافی و پشتوانه علمی تاثیرات منفی به دنبال دارد.
میرزایی نیکو با بیان اینکه امروز اکثرا به دنبال صحبت کردن با یکدیگر از طریق تریبون‌ها هستیم، تاکید کرد:‌ مسئولان و یا شخصیت‌هایی که دارای چهره‌های شناخته شده هستند نباید از تریبون‌های رسمی با یکدیگر صحبت کنند.

هنوز تصمیمی درباره افزایش قیمت بنزین
 گرفته نشده است

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که هنوز تصمیمی درباره افزایش قیمت بنزین یا دو نرخی شدن آن گرفته نشده است.
اسدالله قره‌خانی در گفت‌وگو با ایسنا، در واکنش به برخی اظهارنظرهای مسئولان به خصوص رییس جمهور در مورد بنزین، اظهار کرد: در حال حاضر برخی از اقتصاددانان، دلسوزان و طرفداران محیط زیست نسبت به هدررفت بنزین؛ این سرمایه ملی هشدار داده و بر لزوم تغییر قیمت آن تاکید داشتند. همچنین پژوهشگران، نخبگان و برخی از دولتمردان هم از چند ماه گذشته اشاراتی به این موضوع کرده‌اند.
وی با بیان این‌که «نگاه سیاسی به موضوع بنزین اشتباه است»، افزود: در این بین متاسفانه روسای جمهور در دوره دولت اول خود به دنبال تثبیت قیمت بنزین و در دولت دوم افزایش جهشی قیمت بنزین را داشتند که این موضوع در مورد دولت یازدهم صدق می‌کرد و به نظر می‌رسید که دولت دوازدهم می‌خواهد افزایش قیمت داشته باشد.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی بهتر است که موضوع تعیین نرخ بنزین و سایر مواد مرتبط به آن به نخبگان، متخصصان و پژوهشگران واگذار شود یعنی آنها نظر کارشناسی خود را اعلام کنند تا جایی که مردم هم آن را پذیرفته و با اقبال عمومی مواجه شوند. قطعا در چنین شرایطی شاهد ایجاد تنش نخواهیم بود.

صاحبان تریبون از بیان نظرات غیر تخصصی
 پرهیز کنند

یک عضو شورای مرکزی فراکسیون امید با تاکید بر این که صاحبان تریبون به خصوص هنرمندان باید نظراتشان را در حوزه‌های تخصصی خود بیان‌ کنند، گفت: هنرمندان با توجه به نقش مهم‌شان روح تعهد را در جامعه بدمند.
محسن علیجانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طبیعتا باید صاحبان تریبون در حوزه‌های تخصصی به ارائه نظرات کارشناسی خود بپردازند گاهی بحث‌های سیاسی است که اگر فرد در آن حوزه تخصص دارد نظرش را می‌گوید و در غیر این صورت از نظرات کارشناسان استفاده می‌کند، چراکه باید از نظرات جمعی و پشتوانه کارشناسی استفاده کرد.
وی افزود: اگر آن فرد فعال سیاسی و عضو حزبی باشد نیز نظرات را در حزب خود بیان‌ کرده و کار تعاملی را پیش می‌برد. از طرف دیگر افرادی که تریبون در اختیار دارند هم باید نیاز مردم و دغدغه‌های نظام را انعکاس دهند به خصوص کسانی که از تریبون های مذهبی همچون ائمه جماعات برخوردار هستند باید بتوانند نقش پدرانه ایفا کنند و از یک جناح خاص دفاع نکنند.

اظهارات کریمی‌قدوسی، توهین به شعور ملت است

یک نماینده مجلس در واکنش به اظهارات کریمی قدوسی مبنی بر اینکه نیمی از مجلس خواهان براندازی نظام هستند، گفت: بیان چنین جملاتی اهانت به شعور و فهم مردم است.
غلامرضا کاتب در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره اظهارات یک نماینده مجلس مبنی بر اینکه نیمی از نمایندگان در خانه ملت به دنبال براندازی نظام هستند، گفت: مقام معظم رهبری بارها اعلام کردند حفظ نظام از اوجب واجبات است و از سوی دیگر مجلس و دولت باید از یکدیگر حمایت کنند.
نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری ادامه داد: رهبری فرمودند مجلس مظهر اراده ملت بزرگ ایران است.
وی خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمن در مقابل انقلاب اسلامی ایران ایستاده است، بیان کردن چنین صحبت‌هایی به دور از منافع ملی و نظام است. 
کاتب خاطرنشان کرد: اگر نماینده‌ای در راستای آرمان‌های انقلاب حرکت کند، قطعا مجموعه مجلس از مسیر آرمان‌های رهبری جدا نشده و نخواهد شد.
وی درباره مجلس دهم عنوان کرد: آن چیزی که ما امروز می‌توانیم در مورد مجلس دهم ادعا کنیم این است که، در مجلس دهم یک عقلانیت نسبی حاکم است و همین امر می‌تواند مسیر انقلاب را پررنگ و کشور را به سوی تعالی سوق دهد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یقیقناٌ‌ در این شرایط نباید به مجلس که عصاره فضائل ملت است چنین صحبت‌هایی را نسبت داد زیرا بر خلاف آرمان‌های ملی و نظام است.
 

برچسب‌ها:

نظر شما