شناسهٔ خبر: 29919399 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

وزیر صنعت مطرح کرد

به دنبال اشتغال‌زایی با توزیع پول نیستیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه حداقل 10 میلیارد دلار از واردات کشور باید در داخل تولید شود، گفت: اگر فقط 10 درصد واردات کشورهای همسایه را پوشش بدهیم می‌توانیم بالغ بر 100 میلیارد دلار صادرات به آنها داشته باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش فارس،‌ رضا رحمانی وزیر صنعت،‌معدن و تجارت صبح امروز با حضور در سازمان برنامه و بودجه تفاهم‌نامه ایجاد اشتغال در بخش صنعت و معدن  را با رئیس سازمان برنامه و بودجه منعقد کرد. 

وزیر صنعت در این مراسم اظهار داشت: در حال حاضر 80 هزار واحد صنعتی و معدنی داریم که همچنین باید 3 میلیون واحد صنفی در کل کشور را به آن افزود. 

رحمانی به تبصره 18 قانون بودجه 97 اشاره کرد و گفت: آنچه امروز تفاهم شد ایجاد 270 هزار فرصت شغلی در حوزه صنعت، معدن و صنوف است. 

وی با تاکید بر اینکه با توزیع پول به دنبال اشتغال‌زایی نیستیم به تجارت خارجی و ظرفیت‌های این حوزه پرداخت و افزود: حداقل 10 میلیارد دلار از واردات کشور باید در داخل تولید شود و این امکان و ظرفیت وجود دارد. 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه منابع و ریالی که برای نوسازی واحدها اختصاص می‌یابد صرفا در همین حوزه هزینه خواهد شد، گفت: یکی از مهمترین مشکل واحدها تامین نقدینگی و سرمایه در گردش است و از بابت فروش و بازاریابی مشکلی نداشتند. امسال نسبت به سال گذشته نقدینگی چندین برابر کاهش پیدا کرده و آسان‌ترین راه برای ایجاد اشتغال تعیین سرمایه در گردش واحدها است. 

رحمانی یکی از برنامه‌های این وزارتخانه را توسعه و تکمیل زنجیره تولید فلزات اساسی دانست و گفت: ظرفیت تولید فولاد نسبت به گذشته دو برابر شده بدین ترتیب خام فروشی در کشور محدودتر می‌شود. 

وی با اشاره به ظرفیت‌های تولید و صادرات در کشور یادآور شد: اگر فقط 10 درصد واردات کشورهای همسایه را پوشش بدهیم می‌توانیم بالغ بر 100 میلیارد دلار صادرات به آنها داشته باشیم که این موضوع شدنی است. 

برچسب‌ها:

نظر شما