شناسهٔ خبر: 29917984 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

ضرغامی در دانشگاه شهید رجایی:

تلگرام اولین بار با دستور روحانی فیلتر شد

عضو شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه فیلتر اول تلگرام با دستور رئیس‌جمهور انجام شد، گفت: وقتی در اغتشاشات دی ماه دیدیم هماهنگی‌ها در تلگرام انجام می‌شود، در شورای عالی فضای مجازی بحث شد و با دستور آقای رئیس‌جمهور تلگرام فیلتر شد.

صاحب‌خبر -

عزت‌الله ضرغامی در ویژه‌ برنامه روز دانشجو که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در این دانشگاه برگزار شد، با ‌اشاره به اهمیت تعلیم و تربیت خطاب به دانشجو معلمان، گفت: کار شما کار تعلیم و تربیت است و رهبر معظم انقلاب هم همواره فرمودند که دانشجویان هر چقدر می‌توانند علوم، علوم قرآنی و مسائل اعتقادی خودشان را تعمیق ببخشند. اگر این اتفاق رخ دهد خیلی از مسائل دیگر نمی‌توانند برای ما مشکلی ایجاد کنند. ‌اشکال آنجاست که اطلاعات ما سطحی می‌شود و بعد با کمترین تحرکی آدم‌ها دچار‌اشتباه می‌شوند.
به گزارش فارس، وی بیان داشت: من تعجب می‌کنم که برخی‌ها در موقع خوردن غذا وسواس‌هایی دارند ولی زمان خوردن خوراک معنوی آنچنان توجهی نمی‌کنند. اگر شما مدیریت شده وارد فضای مجازی نشوید، به مشکل خواهید خورد. عضو شورای عالی فضای مجازی با ‌‌اشاره به اینکه فضای مجازی در ایران ناقص‌الخلقه متولد شده است، اظهار داشت: ما در حوزه پیام رسانها عقب‌ماندگی داریم، تلگرام هم از داخل پشتیبانی ویژه‌ای پیدا کرد و نزدیک سه سال دوپینگ فنی و سیاسی شد و به عنوان یک پیام رسان متمرکز معرفی شد و آرام آرام هم توانست ممبرهایش را افزایش دهد. زمانی که به دومیلیون عضو رسید، من گفتم باید پیام رسان‌های داخلی را تقویت کنیم ولی توجهی نشد.
ضرغامی ادامه داد: فیلتر اول تلگرام با دستور رئیس‌جمهور انجام شد، البته من می‌بینم برخی در این رابطه شایعاتی درست می‌کنند که اصلا اینگونه نیست. وقتی در اغتشاشات دی ماه دیدیم هماهنگی‌ها در تلگرام انجام می‌شود، در شورای عالی فضای مجازی بحث شد و با دستور آقای رئیس‌جمهور تلگرام فیلتر شد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: رهبری از دولت خواستند که بروند برای مصالح ملی پیام رسان داخلی را راه‌اندازی کنند، البته روایت‌های نادرستی از فرمایشات رهبر انقلاب در این رابطه شد ولی وقتی پیام رسانهای خارجی وارد ارز دیجیتال شدند، یک دفعه می‌بینید که ارز کشور و مردم از کشور خارج شده است، آن موقع نظام باید جواب بدهد، رهبری هم برای این موضوع خواستند تا پیام رسان‌های داخلی راه‌اندازی شود.
وی خاطرنشان کرد: پیام رسانها داشتند خوب جلو می‌رفتند ولی در اوجی که باید به اینها کمک می‌شد و محکم ایستادگی می‌شد، این کار نشد. وقتی تلگرام طلایی و پوسته‌های دیگر تلگرام آمد، یک دفعه با این طرح نادرست، استقبال از پیام رسان‌های داخلی سیر نزولی پیدا کرد.
ضرغامی تصریح کرد: به آقای جهرمی گفتم باید پیام رسان داخلی پرقدرت داشته باشیم و توقع ما این است شما بروید کنار پیام رسان‌های داخلی باشید. اگر دولت و آقای جهرمی همت کنند و پیام رسان‌های داخلی را تقویت کنند مشکل حل می‌شود. در مورد آقای روحانی هم بعید می‌دانم که عزم جدی برای این مسئله داشته باشند.
عضو شورای عالی فضای مجازی با‌اشاره به تنظیم بودجه 98 توسط دولت، گفت: من تحقیق کردم بودجه 98 هیچ فرقی با بودجه امسال ندارد، ما اگر قرار باشد اقتصاد مقاومتی را اجرا کنیم و در مقابل فشارهای آمریکا و دشمن بایستیم باید برای بودجه برنامه داشته باشیم. هیچ ردپایی در بودجه 98 از نگاه مقاومتی نیست و دولت از الان به این فکر است که از صندوق ذخیره ارزی و توسعه ملی دوباره پول بگیرد و خرج کند.

برچسب‌ها:

نظر شما