شناسهٔ خبر: 29914907 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

ترمینال حج در شهر فرودگاهی تهران هر چه سریعتر راه اندازی شود

تهران- ایرنا- نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت خواستار سرعت بخشیدن به راه اندازی ترمینال حج در شهر فرودگاهی تهران و فراهم کردن امکان خرید حجاج از بازار داخلی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر روز سه شنبه در جمع کارکنان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری گفت: طرح تعالی حج بعنوان سند بالادستی تهیه شده و می تواند برای رونق بخشیدن وایجاد تحول دراین حوزه مورد استفاده قرار گیرد.
سرپرست حجاج ایرانی ضمن مقایسه قیمت ارز به هنگام ثبت نام حج تمتع درسال 85 و امروز، اظهار داشت: در حال رایزنی هستیم تا افت پولی که دربازار ایجاد شده و مردم هم مقصر نبودند به نوعی در برنامه ریزی ها دیده شود.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تصریح کرد: همه موظفند به رئیس جدید سازمان حج و زیارت کمک کنند و مجموعه حج و زیارت ودستگاههای همکار دست دردست یکدیگر کارها را بهتر از گذشته جلو ببرند.
قاضی عسکر گفت: برادرانی که درگذشته دراین حوزه مسئولیت پذیرفتند؛ با قصد خیرتلاش کردند و در شرایط کنونی نیز باید با تلاش مضاعف شما و سایر نهادهای همکار نواقص و کاستی ها برطرف شود و با مدیریت رئیس جدید سازمان حج و زیارت به جلو گام برداریم.
سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به اینکه در سال های گذشته هرسال حدود 86 هزار حاجی، صدها هزارعمره گزار، 2 میلیون زائر اربعین و نزدیک به یک میلیون زائر عتبات عالیات داشته ایم و اگر سفرسوریه هم راه بیفتد، زائران حرم حضرت زینب (س) هم به آن اضافه خواهند شد، گفت: سازمان حج و زیارت و بعثه رهبری از بیشترین ظرفیت برای برای برنامه ریزی سفر معنوی این جمعیت انبوه برخوردارند و باید در جهت هر چه بهتر اداره شدن آنها و جلب رضایت زائران بیشترین تلاش را به عمل آورند.
قاضی عسکر در ادامه وضعیت اعزام های عتبات را راضی کننده ندانست و در عین حال تصریح کرد: زائران ایرانی باید با عزت به این سفربروند و از رفاه و آسایش لازم برخوردار باشند.
نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت رسیدگی به شکایات مردمی را موجب دلگرمی زائران دانست و پیشنهاد کرد از ظرفیت و توانمندی 2 هزار و 500 دفتر خدمات زیارتی در کشور برای سازماندهی سفر حدود 2 میلیون عراقی که سالانه به ایران سفر می کنند، استفاده شود.
اجتمام*1933*1193

نظر شما