شناسهٔ خبر: 29914634 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

/ این خبرهای تئاتر را بخوانید/

روابط عمومی برنامه

اجرای نمایش «شب» در شهرزاد، اجرای یک شبه‌ی یک نمایش توسط روزبه حسینی، معرفی اساتید کارگاه‌های نمایشنامه‌نویسی جشنواره تئاتر تجربه، اجراخوانی «آرش» با حضور اصغر فرهادی و... از جمله خبرهای تئاتر است.

صاحب‌خبر -

صحرا فتحی نمایش «شب» را در پردیس تئاتر شهرزاد به روی صحنه می‌برد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی نمایش، «شب» با بازی (به ترتیب حروف الفبا) بهنوش بختیاری و سروش جمشیدی به نویسندگی و کارگردانی صحرا فتحی از ۲ دی ماه ساعت ۲۱در پردیس تئاتر شهرزاد به روی صحنه می‌رود.

مژگان بیات سرمایه گذار این نمایش و محمد قدس و صحرا فتحی تهیه کنندگی این نمایش را بر عهده دارند.

همچنین پیش فروش بلیت نمایش «شب» از چهارشنبه ۲۱ آذر ساعت ۱۲ بر روی سایت tik8.com آغاز می‌شود.

«ای کاش زودتر فهمیده بودم...»، عاشقانه‌ای تنها برای یک شب

روزبه حسینی در خانه‌ی نمایش مهرگان، تنها یک شب روی صحنه می‌رود.

سومین نمایش رپرتوار «مونوگهان»، نمایش «ای کاش زودتر فهمیده بودم آن‌چه در چشمان‌ات می‌گذشت» کارِ روزبه حسینی،سرپرست گروه «وَ ناگهان» و رپرتوار «مونوگهان» است که در خانه‌ی نمایش مهرگان،فقط یک شبروی صحنه خواهد رفت.

شنبه 24 آّذرماه ساعت 20 نمایش «ای کاش زودتر فهمیده بودم آن‌چه در چشمان‌ات می‌گذشت»با نویسندگی، طراحی و کارگردانی روزبه حسینی، در خانه‌ی نمایش مهرگان، روی صحنه خواهد رفت.

این نمایش را روزبه حسینی حدود یک دهه پیش برای یک بازیگر زن نوشته و آذرماه امسال آن را برای «سیما شکری»، و با توجه به خصوصیات، توانایی‌ها و به نوعی با نگاهی روانشناسانه به این بازیگر بازنویسی کرده است.

سیما شکری که به معنای متعارفِ بازیگری تنها بازیگر این نمایش است، پیش از این در نمایش «سیم و سرمه»، مهرماه سالِ جاری، با روزبه حسینی همکاری داشته است، و برای سومین‌بار همکاری خود با گروه «وَ ناگهان» راتجربه می‌کند.  طبق گفته‌ی کارگردان و طراحِ نمایش،در شیوه‌ی اجراییِ«ای کاش زودتر فهمیده بودم ...»، «نسترن طاها»که از اعضای جوانِ کارگاه بازیگری و نویسندگی «و ناگهان» است در بازیِ بدونِ کلام، صدای شاعر با اجرای خود نویسنده، و سه بانوی موزیسین، در جهانِ زنانه‌ی این نمایش حضور دارند که عناصرِ دیگرِ سازنده‌ی جهانِ این متن خواهند بود؛ «آوا اعرابی» نوازندگی ویلن‌سل، کیمیا صرّافی نوازندگی دف و شیوا احمدی‌سپهر سولویِ آوازِ این نمایش را برعهده دارند.

دیگر عواملِ این نمایش عبارتند از:مدیر اجرا: صبا آزادی، مدیر تولید و تبلیغات: علیرضا یزدانی اسفیدواجانی، گروه کارگردانی: نسترن طاها، امیرحسین علی‌پور، طراح اقلام تبلیغاتی گرافیک: پانته‌آ قاسمی، طرّاح پوستر دوم: سپهر علی‌مردانی، ساخت اقلام تصویری تبلیغات: علی ضیابیگی، تبلیغات مجازی: نسترن خدادوست، عکاسان: رسول نورمحمدزاده، مجری طرح: گروه فیلم و تئاتر «و ناگهان».

نمایش «ای کاش زودتر فهمیده بودم آن‌چه در چشمان‌ات می‌گذشت»، شنبه 24 آّذرماه ساعت 20 ،تنها برای یک بار در تماشاخانه‌ی مهرگان اجرا خواهد شد و سایت تیوال، سامانه‌ی خرید بلیت این نمایش است.

معرفی اساتید کارگاه های نمایشنامه نویسی جشنواره تئاتر تجربه

به گزارش روابط عمومی نوزدهمین جشنواره تئاتر تجربه در این دوره پیام لاریان، کیوان سررشته و علی شمس به عنوان مدرس حضور خواهند داشت.

بنا بر این گزارش این بخش به صورت کارگاهی برگزار می‌شود و آثار تولید شده مستقیم به بخش رقابتی راه پیدا می‌نمایند. 

 علاقه‌مندان برای شرکت در بخش نمایشنامه‌نویسی می‌توانند تا تاریخ ۲۱ آذر، با آپلود یک نمایشنامه کامل به عنوان رزومه و یک طرح جدید نمایشنامه در سایت جشنواره ثبت‌نام کنند.

"آرش”به تئاتر شهر رسید

اجراخوانی آرش به کارگردانی گلچهر دامغانی از سه شنبه 20 آذر ماه در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر با تهیه کنندگی واحد هنری رنگ باراد روی صحنه می‌رود.

به گزارش مشاور رسانه این نمایش؛ اجراخوانی آرش در آخرین روز تمرین میزبان اصغر فرهادی نویسنده و کارگردان سینما بود . اصغر فرهادی در پایان اجرا با تشکر از گروه اجرایی گفت: امیدوارم نمایش"آرش"به مدت طولانی روی صحنه برود،  دیالوگ های زیبایش به درستی و در این عصر شنیده شود و امیدوارم مخاطبان و علاقمندان تئاتر دیدن این اثر را از دست ندهند.

در اجراخوانی آرش به نویسندگی و کارگردانی گلچهر دامغانی ؛ مریم معینی، اروین گالستیان، مجتبی فلاحی، بنفشه ریاضی، میرحسین نونچی، محمد ابوالحسنی، عرفان رحیمی، مصطفی پروین، علی عسکری، مهدی تاجیک، مینا حبیبی ایفای نقش می کنند.

واحد هنری رنگ باراد بعد از تهیه دو نمایش"مرگ یک آنارشیست"و"قدم زدن با اسب"؛  جدیدترین اثر گلچهر دامغانی را تهیه کرده است.

اجراخوانی آرش از تاریخ 20 آذر ماه جاری به مدت چهار شب در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر شروع شده و این کار هرشب ساعت 17 اجرا دارد.

سایر عوامل این نمایش عبارتند از:همراهان موسیقی و آوازتنبک: حسین فضل الهی،آواز: بهنوش ثابت قدم،طراح پوستر و بروشور: امیر حسین داوودی،طراحی و ساخت تیزر: افراز استودیو،دستیار کارگردان: هادی بادپا،مسئول تبلیغات، برنامه ریز و منشی صحنه: پگاه محمودوند،عکاس: زهرا عرب نژاد،مشاور رسانه: مریم رود بارانی

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما