شناسهٔ خبر: 29914076 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کارشناس مسیحی لبنانی در گفت‌وگو با فارس:

مسیحیان لبنان بی‌طرف نیستند؛ خیلی از آنها شانه‌به‌شانه مقاومت ایستاده‌اند

نایب‌رئیس یکی از احزاب مسیحی لبنان اعلام کرد برخی در اروپا و آمریکا می‌خواهند موضع مسیحیان لبنان درباره مسائل منطقه را اینگونه نشان دهند که ضدمقاومت هستند یا اینکه وانمود کنند مسیحیان بی‌طرفند اما آنها حامی مقاومتند.

صاحب‌خبر -

«الیاس المُر» نایب رئیس حزب «المشرق» متعلق به مسیحیان لبنان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه بین الملل خبرگزاری فارس با بیان اینکه مسیحیان در هیچ موضوعی، موضع یکپارچه ندارند، یادآور شد: غربی‌ها موفق شدند چهره ایران و مقاومت را مخدوش و اینگونه وانمود کنند که ایران، مقاومت را «اسلامیزه» کرده است.

وی افزود: آنها مقاومت را در کنار واژه‌های دیگر مثل اسلامگراها قرار دادند و تا حد زیادی نیز موفق شده‌اند.

المُر اضافه کرد: ما به عنوان مسیحیانی که در محور مقاومت هستیم، ماموریت بسیار سختی داریم ولی مقابله با تصحیح این چهره مخدوش و درست کردن آن کار محالی نیست به خصوص در افکار عمومی مسیحیان لبنان. تلاش می‌کنیم بگوییم که محور مقاومت دلایل منطقی و اصولی دارد نه مذهبی و فرقه‌ای و برای تکمیل این ماموریت بر حمایت رسانه‌ای کل محور مقاومت تکیه کرده‌ایم.

این کارشناس سیاسی لبنانی، عنوان کرد: پیام ما این است که محور مقاومت، فرقه‌ای و مذهبی نیست بلکه دارای اصولی اساسی است.

المر ادامه داد: در کنار کار سیاسی مانند دیگر احزاب پایبندی و تعهدات خود را داریم و هیچ زمانی از کار مشترک در سطح ملی کشور جدا نبوده‌ایم. همیشه میان کار سیاسی-ملی و کار عقیدتی (دینی) تمایز قائل بوده‌ایم برای همین هم از لبنان و هم از سوریه حمایت کرده‌ایم و همیشه در کنار مقاومت بوده‌ایم. با همه وابستگی‌های سیاسی و مذهبی که در مسیحیت هست مقاومت را گزینه‌ای اصلی برای خودمان می‌دانیم و ما هم بخشی از این گزینه هستیم.

وی تصریح کرد: برخی در آمریکا و اروپا تلاش می‌کنند موضع مسیحیان لبنان در خصوص مسائل منطقه را اینگونه نشان دهند که ضد مقاومت هستند یا در بهترین حالت وانمود کنند مسیحیان بی‌طرف و بی‌تفاوت هستند، ما به عنوان نماینده بخشی از مسیحیان تأکید می‌کنیم که اینگونه نیست. ما چه در سیاست، رسانه‌ها یا هر جا که لازم باشد شانه‌به‌شانه مقاومت ایستاده‌ایم در نتیجه در کنار کشورهایی که از محور مقاومت حمایت می‌کنند از جمله سوریه و ایران نیز هستیم.

انتهای پیام/ص

برچسب‌ها:

نظر شما