شناسهٔ خبر: 29913169 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون نخست وزیر مالزی برحمایت کشورش از فلسطین تاکید کرد

کوالالامپور- ایرنا- دکتر وان عزیزه اسماعیل معاون نخست وزیر مالزی روز سه شنبه در دیدار با یک هیات فلسطینی به ریاست 'کمال شریف ابو شمالا' مدیر 'بنیاد القدس' مالزی بر حمایت کوالالامپور از مردم فلسطین تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، در دیدار هیات فلسطینی با معاون نخست وزیر مالزی علاوه بر رئیس و اعضای بنیاد القدس و تعدادی از فلسطینیان مقیم مالزی خانم 'زینه امر' از مبارزان فلسطینی در اراضی اشغالی نیز حضور داشت.
زینه امر در این نشست با تشریح وضعیت کنونی فلسطینی ها در اراضی اشغالی از رنج بی شمار مردم در این منطقه سخن گفت و تاکید کرد که مردم فلسطین برای اعاده حقوق خود علیه اشغالگران صهیونیست به مبارزه ادامه می دهند.
وی همسر و پسرش که از مبارزان فلسطینی در مسجدالاقصی هستند تاکنون هدف حملات مختلف سربازان صهیونیستی قرار گرفته و خانه وی توسط نظامیان تخریب شده است.
این زن مبارز فلسطینی گفت که صهیونیست ها 2 سال است که مانع از خروج وی از اراضی اشغالی شده اند.
زینه امر همچنین از مشکلات متعدد زنان فلسطینی در مسجد الاقصی به دلیل اشغال آن توسط صهیونیست ها سخن گفت و افزود: با تمام این مشکلات مردم فلسطین بر حقوق خود تاکید دارند.
دکتر ابوشامالا رئیس بنیاد قدس مالزی نیز در این دیدار از تداوم حمایت های سیاسی، مالی و انسانی کوالالامپور برای کمک به مردم فلسطین به منظور به ثمر نشستن مبارزات آنها علیه اشغالگران صهیونیست قدردانی کرد.
معاون نخست وزیر مالزی نیز دراین دیدار برحمایت بی قید وشرط از حقوق فلسطینی ها تاکید کرد.
مبارز فلسطینی در پایان این دیدار یک شاخه کوچک درخت زیتون و مشتی از خاک فلسطین اشغالی را به معاون نخست وزیر مالزی هدیه کرد.
به گزارش ایرنا نمایندگان قریب به 40 سازمان و نهاد مدنی فعال در مالزی نیز درهفته جاری به مناسبت سالگرد اعلام انتقال سفارت آمریکا در اراضی اشغالی به بیت المقدس در یک نشست ویژه بر تداوم حمایت خود از مردم فلسطین و قدس شریف تاکید کردند.
شرکت کنندگان در این نشست درپایان سوگندنامه ای در حمایت از مردم فلسطین امضا کردند.
سیف الدین عبدالله وزیرامور خارجه مالزی نیز در روزهای گذشته اعلام کرد که برای حمایت از مبارزه مستمر مردم فلسطین پس از7 دهه استقامت آنها در برابر رژیم اشغالگر قدس، باید سازو کار جهانی مردمی ایجاد شود.
وی به مناسبت روز بین المللی همبستگی با ملت فلسطین تصریح کرد جامعه بین المللی نباید مشکلات فلسطینی ها را نادیده بگیرد و مالزی آماده است نقش خود را در این زمینه ایفا کند.
وزیرامورخارجه مالزی افزود: جامعه بین الملل باید در مسیر تقویت نظام چند جانبه برای یافتن یک راه حل جامع و بلندمدت در مورد مساله فلسطین حرکت کند؛ زیرا مذاکرات دوجانبه در دهه های گذشته برای حل و فصل منازعات فلسطینی - اسرائیلی به طور مداوم شکست خورده است.
وی افزود: مالزی آشکارا مواضع حمایتی خود را از مردم فلسطین از طریق سازمان های مختلف بین المللی، از جمله سازمان ملل متحد، سازمان همکاری اسلامی (OIC) و جنبش عدم تعهد (NAM)، بیان کرده است.
آساق**1599**1337

برچسب‌ها:

نظر شما