شناسهٔ خبر: 29909572 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

دست رد جلیقه زردها بر سینه مکرون

رئیس جمهور فرانسه در پی ناآرامی های خونین این کشور وضع اضطراری اقتصادی و اجتماعی اعلام کرد .

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، امانوئل مکرون در نطقی تلویزیونی پس از آغاز اعتراضات ضد نظام سرمایه‌داری گفت: خشم در فرانسه عمیق است اما هیچ خشمی اقدامات آشوب‌طلبانه را توجیه نمی‌کند .
مکرون با بیان اینکه به دولت دستور داده اقدامات سختگیرانه ای در قبال آشوبگران اتخاذ کند ، گفت: خشونت را قبول ندارم اما حاضرم به حرف معترضان گوش دهم .
رئیس جمهور فرانسه افزود: می دانم برخی از حرف‌هایم مردم را ناراحت کرده و در 18 ماه گذشته نتوانستم پاسخی به مشکلات مردم بدهم، اما تلاش می کنم برای کاهش مشکلات فرانسوی ها قدم بردارم .
با این حال ­­­­­­­معترضان سخنان رئیس جمهور فرانسه را قانع کننده ندانستند و اعلام کردند: شنبه آینده تظاهرات گسترده‌تری برپا خواهند کرد . برگزار کنندگان جنبش شنبه‌های سیاه نیز بار دیگر استعفای مکرون را خواستار شدند . اعضای جنبش ضد سرمایه‌داری معتقدند: رئیس جمهور فرانسه با سخنرانی خود قصد داشت افکار عمومی را منحرف کند .
 رئیس حزب فرانسه تسلیم ناپذیر هم گفت: مکرون تصور می‌کند می‌تواند قیام مردم این کشور را سرکوب کند . رئیس حزب فرانسه مستقل نیز سخنان مکرون را سخنانی پوچ و بیهوده خواند که با اقداماتش همخوانی ندارد .
از آغاز تظاهرات ضد نظام سرمایه‌داری در فرانسه تاکنون 5 نفر کشته و حدود 6500 نفر زخمی یا بازداشت شده‌اند . اعتراضات ضد نظام سرمایه‌داری به سایر کشورهای اروپایی از جمله بلژیک ، هلند و صربستان نیز کشیده شده است.
 

نظر شما