شناسهٔ خبر: 29909299 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون استاندار کرمانشاه:

مشکل بیکاری استان با برنامه ریزی و اندیشه درست قابل حل است

قصرشیرین- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت: مشکل بیکاری استان کرمانشاه به شرط داشتن برنامه ریزی و طراحی اندیشه درست و اراده قوی قابل حل است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، هدایت حاتمی روز سه شنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمانشاه در گیلانغرب با اشاره به مشکلات پیش روی دولت در شرایط فعلی، افزود: با توجه به هجمه های دشمن، تلاش مضاعف و کار ضربتی و همه جانبه دستگاه ها در راستای مقابله با بیکاری و تلاش برای کاهش نرخ بیکاری در سطح استان به عنوان اولویت اول و مقوله جدی ضرورت دارد.
وی اظهار داشت: باید مشاغل بزرگ به خصوص در بخش های صنعت، کشاورزی و فناوری در سطوح کوچک، متوسط و بزرگ با هدف هم راستا بودن شغل ها را جلو ببریم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه، از جمع بندی و ارسال سند اشتغال استان کرمانشاه به تهران نیز خبر داد.
دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمانشاه نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در بخش تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری در سطح استان تا امروز 2 هزار و64 طرح با اعتبارات 219 میلیارد تومان در بانک های عامل انعقاد قرارداد شده است، گفت: از این تعداد یک هزار و971 طرح با اعتبار 200 میلیارد تومان و اشتغالزایی چهار هزار و 20 تن در بانک های عامل پرداخت شده است.
حسن عزیزی ادامه داد: ادارات جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و امورعشایری و شهرستان های هرسین، روانسر و صحنه و بانک های توسعه تعاون، کشاورزی و صندوق کارآفرینی امید بیشترین پرداختی را در این خصوص داشته اند.
وی ادامه داد: در بخش اعتبارات اشتغال مناطق زلزله زده نیز از 600 میلیارد تومان اعتبار تخصیصی دولت تاکنون از مجموع 10 هزار و 546 طرح انعقادقرارداد شده در بانک ها ، 10 هزار و 545 طرح با اعتبار 167 میلیارد تومان پرداخت شده است که شهرستان های سرپل ذهاب، ثلاث باباجانی، دالاهو و گیلانغرب بیشترین عملکرد را در این بخش داشته اند.
فرماندار گیلانغرب هم از تصویب طرح سند توسعه این شهرستان در راستای ایجاد و اشتغال و رونق تولید و کسب و کار در بخش های مختلف اقتصادی خبر داد.
کوروش محمودیان افزود: با توجه به وجود 70 درصد ذخایر معادن قیر طبیعی کشور در شهرستان گیلانغرب توسعه این بخش با ایجاد مراکز فرآوری، توسعه شهرک های صنعتی، ایجاد و توسعه منطقه گردشگری سراب از اولویت های اشتغال این شهرستان است.
وی اظهار داشت: چهار طرح بوم گردی با 6 میلیارد تومان اعتبار، طرح ایجاد بازارچه مرزی در محدوده 10 هزار مترمربع با 50 غرفه در حاشیه شهر گیلانغرب و احداث سردخانه صنعتی با اعتبار سه میلیارد تومان در کنار سایر ظرفیت های بخش کشاورزی و دامپروری مصوب و در اولویت اشتغالزایی شهرستان قرارگرفته است و سرمایه گذاران می توانند با استفاده از تسهیلات ارزان قیمت ورود نمایند.
گیلانغرب با بیش از 72 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه واقع شده است.
3012/3033/7398

نظر شما