شناسهٔ خبر: 29904972 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بنیاد ملی نخبگان | لینک خبر

کارگاه نقش مذاکره در فرایند سیاست‌گذاری برگزار شد

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ کارگاه آموزشی «نقش مذاکره در فرایند سیاست گذاری» با حضور مشمولان طرح شهید احمدی روشن و مستعدان‌برتر و به همت بنیاد نخبگان استان تهران برگزار شد.

در این کارگاه، پیش‌شرط‌های قبل از مذاکره (تشریفات اولیه، شناسایی و تبادل اطلاعات، ایجاد و بکارگیری مکانیزم‌های تأثیرگذاری، تنظیم ساختار اولیه قرارداد و نهایی‌سازی مذاکره و عقد قرارداد) تشریح و در ادامه عناوین و مطالب تئوری و کارگاهی در مذاکره توضیح داده شد و برخی مفاهیم پایه‌ای مانند «چه موقع مذاکره کنیم»؛ «مذاکره مؤثر-توانایی ذاتی یا فن اکتسابی»؛ «مذاکره برد-برد، برد- باخت»؛ «مذاکره پروژه‌محور»؛ «مذاکره فروش‌محور» عنوان شد.

انجام چند تمرین گروهی مذاکره‌ای شامل خلاقیت کاغذی، تبلیغات انتخاباتی پرزیدنت روزولت و کارخانه خودروسازی، بخش دیگری از این کارگاه بود. این روند طی چند مرحله و در سطح‌های مختلف تکرار و در هر مرحله روند مذاکرات بررسی شد و در پایان جمع‌بندی نهایی دوره صورت گرفت.

دراین کارگاه، مهارت‌های ارتباطی: کلامی، گویایی و یا تصویری، عناصر ارتباطی، حرکت چشم، زبان بدن، لباس و پوشش، صدا، کلام و شوخ طبعی بیان و در پایان استراتژی‌ها، ترفندها و تاکتیک‌های مذاکره موفق با ارائه نمونه و شبیه‌سازی به شرکت‌کنندگان ارائه شد.

 

نظر شما