شناسهٔ خبر: 29904623 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نشست مبارزه با مواد مخدر با حضور ایران در پاکستان آغاز شد

اسلام آباد - ایرنا - سیزدهمین نشست کارشناسان ارشد ابتکار سه‌جانبه ایران، افغانستان و پاکستان برای مقابله با قاچاق مواد مخدر، روز سه شنبه به میزبانی وزارت کنترل مواد مخدر پاکستان در اسلام آباد آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا هیات ایرانی به سرپرستی سردار «محمد مسعود زاهدیان» رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در سیزدهمین نشست کارشناسان ارشد ابتکار سه‌جانبه ایران، افغانستان و پاکستان برای مقابله با قاچاق مواد مخدر شرکت کرده است.
در این نشست ضمن تبادل نظر در خصوص چگونگی هماهنگی و همکاری میان سه کشور در مبارزه با قاچاق مواد مخدر، نحوه ارتقاء عملکرد واحد برنامه‌ریزی مشترک، برنامه کاری و نقشه راه فعالیت‌های پیش‌بینی شده برای سال‌های آینده در زمینه‌های مختلف مورد بحث و توافق قرار می گیرد.
هیاتی از دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد (UNODC) نیز در این نشست سه جانبه حضور دارد.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و سرپرست هیات ایرانی شرکت کننده در این اجلاس، پیش از آغاز آن، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، در خصوص این نشست گفت:مرکز همکاری های مشترک اطلاعاتی و عملیاتی این پیمان سه جانبه در تهران با عنوان (جی -پی- سی) فعال است و برنامه های اجرایی و عملیاتی این مرکز، در نشست سیزدهم مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.
سردار «محمد مسعود زاهدیان»اضافه کرد:برنامه های اقدام سه کشور در مبارزه با قاچاق و باندهای انتقابل دهنده مواد مخدر نیز در این نشست بررسی می شود.
وی با بیان اینکه پاکستان، ایران و افغانستان، از نظر آسیب پذیری مواد مخدر، بیشترین آسیب را در دنیا دیده اند، ادامه داد:لازمه اینکه بتوانیم دامنه این آسیب ها را کاهش دهیم، به همکاری مشترک بر پایه تفاهم و تبادل اطلاعات و تجربیات نیاز داریم.
سردار زاهدیان با ارائه آماری در خصوص کشف مواد مخدر با تلاش های اطلاعاتی مشترک سه جانبه نیز گفت:مرکز (جی- پی- سی) طی سال های اخیر بیش از 28 تن مواد مخدر را با تبادل اطلاعات کشف کرده است که این میزان، با کل کشفیات چندین کشور منطقه برابری می کند.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران همچنین، تبادل اطلاعات آموزشی را از دیگر اهداف این نشست عنوان کرد و افزود:مرکز جی پی سی در نشست امروز به عنوان مرکز آموزش منطقه ای مطرح و معرفی می شود.
به گزارش ایرنا، سابقه برگزاری این نشست به امضای تفاهم نامه سه کشور در سال 2007 برای همکاری های مشترک منطقه ای و سه جانبه در مقابله با کشت، تولید، ترانزیت و قاچاق مواد مخدر باز می گردد.
دوازدهمین نشست مقامات ارشد ابتکار سه جانبه با شرکت سه کشور ایران، پاکستان و افغانستان با هدف جلوگیری و پخش مواد مخدر، بهمن ماه سال 95 در «وین» برگزار شد.
آساق**6125**1337

نظر شما