شناسهٔ خبر: 29903184 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

5521 واحد مسکن اميد در اصفهان احداث مي شود

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - اصفهان- ايرنا- معاون بازآفريني و مسکن اداره کل راه و شهرسازي اصفهان گفت: سال آينده پنج هزار و 521 واحد مسکن اميد در محله هاي هدف بافت فرسوده اين استان احداث مي شود.

ايمان طاهر روز سه شنبه در گفت و گو با ايرنا، احداث مسکن اميد را از راهبردهاي دولت تدبير و اميد برشمرد و افزود: اين طرح با مشارکت اين اداره کل و سرمايه‌ گذاران اجرايي مي‌ شود.
وي با بيان اين که مسکن اميد براي زوج ‌هاي جوان و اقشار ويژه در نظر گرفته شده است، اظهارداشت: در مرحله اول، ساخت حدود 500 تا 600 واحد از اين تعداد را اين نهاد مشارکت دارد و بقيه به سرمايه گذار و انبوه سازان واگذار مي شود.
وي تصريح کرد : دولت بايد حداقل 50 درصد هزينه هاي ساخت اين واحدها با تسهيلات نرخ ارزان و دوره بازپرداخت طولاني در اختيار انبوه سازان و متقاضيان قرار دهد.
معاون بازآفريني و مسکن اداره کل راه و شهرسازي اصفهان تاکيد کرد : بايد انبوه سازان را براي ساخت اين واحدها در بافت هاي فرسوده با ارايه تسهيلات مناسب تشويق کرد.
طاهر بازآفريني شهري را طرحي با ابعاد گسترده دانست و بيان کرد: طرح بازآفريني شهري يکي از برنامه ‌هاي اساسي دولت است که امسال به صورت جدي پيگيري مي‌شود.
طاهر با اشاره به اينکه در طرح باز آفريني شهري علاوه بر نوسازي محله ها بافت فرسوده نياز به اجراي ديگر طرح ‌هاست، گفت: در اجراي اين طرح مصوب شده که هر اداره‌اي و يا دستگاه‌ خدمات‌ رساني 30 درصد از اعتبارات عمراني را به اين بخش در حوزه کاري خود اختصاص دهد.
وي با اشاره به اين که سال گذشته 200 ميليارد ريال بعنوان هزينه 50 درصد تخفيف صدور پروانه ها در بافت فرسوده به شهرداري هاي استان پرداخت شد، افزود: شهرداري ها در قبال دريافت اين مبلغ، ملزم به اجراي طرح بازآفريني و هزينه چند برابري در اين بافت شدند.
معاون بازآفريني و مسکن اداره کل راه و شهرسازي اصفهان ادامه داد: امسال 300 ميليارد ريال از طرف اين اداره کل براي تخفيف صدور پروانه هاي ساختماني در بافت هاي فرسوده پرداخت خواهد شد.
به گزارش ايرنا، مسکن اميد طرحي است که براساس آن دولت و شهرداري با فراهم آوردن زيرساخت ‌ها، بخشودگي مواردي مانند هزينه صدور پروانه يا هزينه ‌هاي زيرساختي آب و برق پيمانکاران را ترغيب به ورود به مساله بافت فرسوده مي کنند.
14 هزار هکتار بافت ناکارآمد شهري اعم از هشت هزار و 100 هکتار بافت فرسوده، سه هزار هکتار بافت تاريخي و سه هزار و 780 هکتار سکونتگاه غير رسمي در استان اصفهان وجود دارد.
شهر اصفهان 2 هزار و 304 هکتار بافت فرسوده دارد که 20 درصد مجموع مساحت آن را شامل مي شود.
در قوانين متعددي همچون برنامه چهارم، پنجم و ششم توسعه نگاه ويژه اي به احيا و بازآفريني بافت فرسوده شده است و طبق اين برنامه ها بايد هر سال 10 درصد اين بافت احيا شود.
بر اساس برنامه ششم توسعه بيش از 270 محله بايد با اختصاص اعتبارات دولتي احيا شود اما به دليل شرايط سخت دريافت وام و با توجه به اينکه 60 درصد املاک واقع در بافت ناکارآمد فاقد سند مالکيت است، امکان احيا و نوسازي بافت هاي فرسوده از اصفهان کاهش چشمگيري پيدا کرده است.
7150 /6026/
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما