شناسهٔ خبر: 29902413 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

محمدنبی حبیبی در گفت‌وگو با فارس:

قطعاً در دوره جدید داوطلب دبیرکلی حزب مؤتلفه اسلامی نیستم

محمدنبی حبیبی اعلام کرد قطعاً در دوره جدید داوطلب دبیرکلی حزب مؤتلفه اسلامی نیستم.

صاحب‌خبر -

محمد نبی حبیبی دبیرکل فعلی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که آیا داوطلب نامزدی دبیرکلی حزب در دوره جدید هستید یا خیر، گفت: از دو دوره قبل شورای مرکزی یعنی حداقل از ۶ سال قبل اصرار داشتم دبیر کل نباشم و شخصاً تلاش کردم دبیرکل جدید انتخاب شود و حتی افراد واجد شرایط را نیز معرفی کردم اما دوستان نپذیرفتند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی افزود: قطعاً و یقیناً در دوره جدید داوطلب نامزدی دبیرکلی حزب نخواهم بود و تغییر دبیرکلی را با رعایت ضرورت قطعی و مهم جوانگرایی، کاملاً به مصلحت حزب می‌دانم.

حبیبی تأکید کرد: انشاالله با انتخاب دبیرکل جدید تجربیات ۱۴ ساله خود را در اختیار وی می‌گذارم و کاملاً در انجام وظایف حزبی با او همکاری خواهم کرد.

حبیبی در پاسخ به این سوال که دوازدهمین مجمع عمومی حزب مؤتلفه چگونه گذشت و شما چه ارزیابی از نتایج آن دارید، گفت: با عنایات الهی و همت والای مدیران و اعضای حزب در سراسر کشور، دوازدهمین مجمع عمومی حزب مؤتلفه اسلامی پنج‌شنبه گذشته با نظم و انضباط خوبی برگزار شد و هفت موضوع در دستور کار مجمع بود.

وی گزارش عملکرد حزب توسط دبیرکل و سخنرانی آیت‌الله بوشهری قائم مقام رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را از جمله برنامه‌های مجمع ذکر کرد و گفت: در این نشست تغییرات اساسنامه با توجه به قانون احزاب مورد بحث و بررسی قرار گرفت، ۱۰ نفر از اعضای حزب در نقد عملکرد سه ساله حزب سخن گفته و مطالب خوبی را مطرح نمودند و سپس نامزدهای عضویت در شورای مرکزی به معرفی خود پرداختند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی افزود: در مجمع دوازدهم ۳۵ نفر به عنوان عنصر اصلی و ۵ نفر به عنوان عضو علی‌البدل انتخاب شدند.

وی اضافه کرد: ۲۱ نفر از منتخبین مجمع زیر ۵۵ سال سن دارند و ۲۵ نفر زیر ۶۰ سال سن دارند، تنها ۲ نفر در سن ۸۵ سالگی هستند.

وی افزود: ۸ نفر از برگزیدگان درجه دکترای دانشگاهی دارند ۱۵ نفر فوق لیسانس و ۱۱ نفر لیسانس و بقیه زیر لیسانس هستند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: اعضای شورای مرکزی جدید یک ماه فرصت دارند که هیأت رئیسه شورا و دبیرکل و سایر مسئولین اجرایی را انتخاب کنند.

انتهای پیام/

نظر شما