شناسهٔ خبر: 29900699 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

تذکر توییتری احمدی نژاد به مکرون

به گزارش اسپوتنیک، پس از اعتراضات داخلی که در کشور "فرانسه" به وقوع پیوسته است، رئیس جمهور سابق ایران، "محمود احمدی نژاد" در توییتی خطاب به "امانوئل مکرون" گفته که به حرف مردم گوش دهد.

صاحب‌خبر -

العالم ـ ایران ـ سیاسی

او در ادامه عنوان کرده که "مگر وظیفه دولت ها رضایت و پاسخگویی به خواسته های شهروندان نیست؟ این تظاهرکنندگان شهروند هستند. به حرف های آنان گوش کن و خواسته هایشان را تامین کن. قطعا هیچ قدرتی نمی تواند جلوی اراده مردم بایستد."
عده ای از کاربران عنوان کردند که در زمان اعتراض مردم "ایران"، "فرانسه" قصد دخالت در امور داخلی ایران را داشت که حال "احمدی نژاد" آن را تلافی کرد.

رییس جمهور فرانسه بالاخره مجبور به عقب نشینی در معترضان معروف به جلیقه زردها همراه با وعده افزایش دستمزد و امتیازات مالیاتی شد.

مکرون در سخنرانی ۱۳ دقیقه ای دوشنبه شب خود (19 آذر ماه 1397) خطاب به ملت فرانسه با وعده افزایش حداقل دستمزد و اعطای امتیازات مالیاتی تلاش کرد تا از آتش خشم معترضان موسوم به «جلیقه زردها» بکاهد.

تظاهرات اعتراضی شهروندان فرانسوی علیه افزایش مالیات سوخت از 26 آبان ماه (17 نوامبر) در خیابان‌ها و بزرگراه های شهرهای مختلف آغاز شده و 72 درصد از مردم این کشور از اعتراضات حمایت کرده است. معترضان فرانسوی که خود را جلیقه زردها می نامند برخلاف همیشه از طرف احزاب سیاسی یا سندیکاها به خیابان ها نیامده اند و رهبری نیز ندارند.

مطابق جدیدترین آمار وزارت کشور فرانسه، تعداد تظاهرکنندگان در سراسر این کشور بیش از ۱۰۶ هزار تن برآورد شده است که تا کنون حدود 2230 نفر بازداشت و دو نفر کشته و 761 نفر زخمی شده اند.

نظر شما