شناسهٔ خبر: 29898386 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش استان در گردهمایی روسای ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان کرمان:

اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیازمند تلاش مدیران است

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در دومین روز از گردهمایی روسای ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان کرمان، گفت: مدیران جهت اجرایی شدن سند تحول بنیادین به جد تلاش کنند و به گونه ای رفتار نمایند که مردم به آموزش و پرورش بیش از پیش اعتماد داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، احمد اسکندری نسب دوشنبه ۱۹ آذرماه ۹۷ در دومین روز از گردهمایی روسای ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان کرمان، تاکید کرد: باید در آموزش و پرورش به سمتی حرکت کنیم و به گونه‌ای شناسایی کنیم تا آموزش و پرورش را به سمت تعالی و پیشرفت حرکت دهیم.

وی افزود: توسعه و کیفیت بخشی به فعالیت‌های آموزش و پرورش نیازمند یک برنامه استراتژیک در سطح ستاد و عملیاتی در سطح مناطق و شهرستان ها و مدارس بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

اسکندری نسب به شناسایی برنامه‌ها و فعالیت‌ها در حوزه‌های مختلف آموزشی، فرهنگی و پرورشی و شناسایی نقاط قوت و ضعف را لازمه تحقق اصولی سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش دانست و بر این امر تأکید کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان تحول در مدیریت نظام آموزش و پرورش را از مهمترین برنامه های آموزش و پرورش استان کرمان دانست و افزود؛ اگر آموزش و پرورش می‌خواهد در مدار توسعه و آینده نگری قرار بگیرد باید تمام زمینه ها و برنامه ها به مدرسه معطوف گردد.

وی خاطرنشان کرد: اگر مدرسه شاداب و سرزنده باشد آن وقت به اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش رسیده ایم.

احمد اسکندری نسب به نقش مهم مدیران مدارس در تحقق اهداف آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: اگر مدیرانی پاکدست، صادق و اندیشمند را انتخاب کرده باشیم مدرسه محوری به نحو احسن محقق می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، تاکید کرد: باید مدیری تصمیم ساز، تصمیم‌گیر و آشنا به مسائل در مدرسه منصوب شود تا کیفیت بخشی به فعالیت‌های آموزش و پرورش محقق شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به انتظارات و توقعات جامعه از آموزش و پرورش، گفت: گفتمان سازی، اهمیت و ارزش آموزش و پرورش باید در جامعه نهادینه و ایجاد شود تا نظام تعلیم و تربیت مطالبه اصلی مردم باشد.

اسکندری نسب با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با مجمع نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، گفت: شروع تخصیص مالیات بر ارزش افزوده به آموزش و پرورش از جلسات با مجمع نمایندگان استان کرمان کلید خورده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نگاه واقع گرایانه، معنوی و ارزشی به آموزش و پرورش اشاره کرد و از تلاش اداره کل در جهت حل مشکلات آموزشی و پرورشی که در حد اختیارات استان باشد خبر داد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، گفت: لازمه اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش، برنامه ریزی دقیق و تهیه نقشه راه و عمل به آن، تا رسیدن به اهداف تعیین شده، است.

برپایه این گزارش گردهمایی دو روزه روسای ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان کرمان با حضور احمد اسکندری نسب مدیر کل آموزش و پرورش استان و جمعی از اعضای شورای معاونان، مدیران و روسای ادارات داخلی اداره کل در محل سالن کنفرانس باشگاه فرهنگیان (هتل آسمان) کرمان برگزار شد. ‌

نظر شما