شناسهٔ خبر: 29897412 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

رئیس جمهور فرانسه، یک گام به عقب

رئیس جمهور فرانسه در سخنرانی 13 دقیقه ای ضبط شده از 4 اقدام فوری برای فرو نشاندن خشم معترضان به سیاست های سرمایه داری خبرداد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
امانوئل مكرون در نخستين سخنراني پس از 23 روز اعتراض ضد سياست هاي اقتصادي، از سياست جديد اقتصادي خبر داد و گفت: افرادی که کمتر از 2000 یورو در ماه درآمد دارند، مشمول مالیات نخواهند شد.
او گفت: معتقد است مي تواند راهي براي بيرون رفتن از مشكلات جاري پيدا كند و از دولت خواسته است حقوق ها را از ماه ژانويه به ميزان 100 يورو در ماه افزايش دهد.
مکرون افزود: اضافه کاریهای بدون مالیات و پاداش آخر سال برای همه کارمندان و کارگران و حقوق بگیران در نظر خواهیم گرفت.

او گفت: برخی از من می‌خواهند که در مالیات بر ثروت تجدید نظر کنم، ما نمی‌توانیم به عقب برگردیم.

او با بیان اینکه قادر نبوده است در 18 ماه گذشته پاسخي به مشكلات 40 سال گذشته بدهد افزود: ريشه مشكلات اجتماعي فرانسه به 40 سال پيش باز مي گردد اما در طول دو سال گذشته ظهور پيدا كرده است. قانوني بودن اقدامات من از شما سرچشمه مي گيرد و از شما مي خواهم با هم از اين بحران خارج شويم.
 
امانوئل مكرون گفت: به دولت دستور داده است تمامي اين موارد را سريعا انجام دهد و نخست وزير با كمك مجلس از فردا اقدام مي كند.

مكرون افزود: وضعيت اضطراري است و بايد با كمك هم و با شرافت سرزمين مان و جمهوريمان را محافظت كنيم.
 
رئيس جمهور فرانسه گفت: ماليات بر ثروت را دوباره برقرار نمي كند و با كلاهبرداري مالياتي مبارزه خواهد كرد.
 
وی گفت: سازندگي در سايه نبود صلح امكان پذير نيست.

اعتراضات مردمی در فرانسه تحت عنوان «جلیقه ‌زردها» که از از 26 آبان (17 نوامبر 2018) شروع شده، با وجود عقب نشینی رئیس‌جمهور این کشور از گران کردن بنزین و تعلیق طرح گرانی بنزین، کمابیش ادامه دارد. تظاهراتی که بیش از هزار و 700 بازداشتی داشته است.

دولت فرانسه اگرچه این طرح را به حالت تعلیق درآورد، اما جلیقه‌زردهای فرانسوی خواستار لغو آن هستند و از همین روی، همچنان آتش تظاهرات در کل فرانسه شعله‌ور است.

دولت فرانسه قصد دارد در چارچوب سیاست تشویق عمومی به استفاده از خودروهای هیبریدی و کاهش خودروهای متکی به سوخت فسیلی، از ابتدای سال آینده میلادی مالیات بر هر لیتر گازوییل را ۶.۵ و هر لیتر بنزین ۲.۹ سنت افزایش دهد؛ سیاستی که جرقه اعتراضات سراسری را زده است.

نظر شما