شناسهٔ خبر: 29894583 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیر عامل جمعیت هلال احمر فارس:

13هزار عضو داوطلب در هلال احمر فارس خدمت‌رسانی می‌کنند

شیراز-ایرنا- مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس از داوطلبان این جمعیت به عنوان ایثارگران بی ادعا یاد کرد و گفت: هم اینک 13 هزار عضو داوطلب در سامانه عضویت این نهاد ثبت نام کرده اند و با آن همکاری دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا حسین درویشی، دوشنبه در آیین نکوداشت خدمات داوطلبانه در جمع مدیران این جمعیت در شیراز بیان داشت: اصل خدمات داوطلبانه یکی از اصول هفتگانه نهضت بین المللی صلیب سرخ و جمعیت‌ ملی هلال احمر است از این رو اعضا و داوطلبان، سرمایه های انسانی و اجتماعی این سازمان‌ هستند که اقداماتشان گام موثری برای تحقق اهداف عالی این نهضت انسانی است.
وی افزود: روز جهانی داوطلب، فرصت بسیار ارزشمندی است تا نقش موثر اعضا و داوطلبان در دستیابی به اهداف ترسیم شده جمعیت هلال احمر مورد ارزیابی دو باره قرار گیرد.
نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز هم در این آیین با اشاره به اینکه منش داوطلبان جمعیت هلال احمر جلوه بارزی از فتوت و مردانگی است، اظهار داشت: آرامش جامعه با رفتار و روحیه داوطلبی و انسانیت محقق می شود.
آیت‌الله لطف‌الله دژکام افزود: مردم جامعه با مشاهده رفتارهای انسانی، امیدوارتر می شوند و به آن اهمیت می دهند همچنین فعالیت داوطلبانه رفتار انسانی را در جامعه پاس می دارد.
وی، خصلت بارز داوطلبان جمعیت هلال احمر را محبت ورزیدن توصیف کرد و گفت: فعالیت های داوطلبی ریشه در آیات قرآنی دارد.
در این آیین از داوطلبان برتر، کارشناسان امور داوطلبان شعب جمعیت هلال احمر و مرکز استان و همچنین داوطلبان شرکت کننده در ارایه خدمت به مردم سیستان و بلوچستان و زلزله زدگان کرمانشاه، تقدیر شد.
پنجم دسامبر (چهاردهم آذر) به عنوان روز جهانی داوطلب نامگذاری شده است.
7375 /6118

نظر شما